Iller iFokus

Iller

Etikettersäljesköpesomplaceras
Läst 1631 ggr
tortoise
2012-12-12 10:40
0

akut omplacering

Hej!

Jag letar med ljus och lykta efter rätt person som kan tänka sig att ge mina tre små illerdamer ett nytt varaktigt hem snarast!

Jag och min sambo ska få barn och har fått indikationer på att vår bebis kan komma precis när som helst (1,5-1 månad för tidigt) Eftersom det kan komma att innebära en längre tids sjukhusvistelse för oss så har vi bestämt oss för att omplacera våra små tjejer.

Vi omplacerar ENDAST till dig som är minst 18 år och har illervana. Vi ser gärna också att de hamnar i ett hem där tillgång till utebur/ mycket aktivering finns. Alla tre är vana vid andra illrar, djur och större barn. Självklart ser vi gärna att du även håller löpande fortsatt kontakt med oss. Kontakta mig gärna via PM.

JossanH
2012-12-12 10:51
0

Med tanke på hur mättad marknaden är och hur svårt det verkar vara att finna hem till omplaceringar kanske ett akuthem eller semestehem skulle vara aktuellt? Om det skulle finnas någon som kan ta hand om dom under en begränsad tid kan ni då tänka er att ta hem dom igen när er vardag lugnat sig eller är omplacering enda alternativet? Håller tummarna för att ni hittar någon med så kort varsel! Och håller tummarna för att bebisen vill stanna kvar i magen en månad till :)

Sajtvärd på Iller.ifokus

Leo
2012-12-13 10:35
0

Hade jag fått ha dom för värden så hade dom haft ett hem nu

Leo värd på Motorcykel i fokus 

Nussen
2012-12-14 01:02
0

#2 Om du har en hyresrätt så får inte värden neka dig att ha djur (om jag kommer i håg rätt) om du inte bor i någon speciell allergilägenhet då Glad

Nussen
2012-12-14 01:21
0

Hittade detta på Hyresgästföreningen

http://www.hyresgastforeningen.se/Fraga_Oss/Sidor/default.aspx?askUsQuery=f%C3%A5r%20jag%20ha%20djur%20i%20l%C3%A4genheten

Kan värden förbjuda mig att ha husdjur, till exempel hund?

SVAR: Nej, i de flesta fall kan inte värden förbjuda dig att ha husdjur. Det är bara om det finns sakliga skäl att förbjuda husdjur som värden får göra det. Till exempel om huset är anpassat för allergiker. Ibland försöker hyresvärden skriva i hyresavtalet att man inte får ha husdjur, men trots det får du alltså ha husdjur.

Du är alltid välkommen att kontakta oss för att få råd om vad som gäller. Om du redan är medlem kan vi dessutom hjälpa dig i kontakten med värden om det skulle behövas. Ring oss 0771-443 443

Leo
2012-12-14 10:54
0

Hyr inte av något företag utan ett gästhus hos en privatperson och det står i kontraktet att jag inte får ha djur.

Men är ev på väg att flytta så då blir det en eller två långsmala pälsklädda häftapparater det kan ni tro. eftersom han jag förhandlar med nu skrev husdjur ok

Leo värd på Motorcykel i fokus 

tortoise
2012-12-14 12:22
0

Illrarna som tråden gäller behöver helst ha tillgång till ett hem/akuthem där tillgång till utebur/ mycket utevistelse finns då de kräver en hel del aktivitet.

Ang. hyresfrågan så måste det stå i kontraktet att lägenheten är en sk allergilägenhet, i annat fall kan inte pälsdjur nekas, men nu är det ju inte det som tråden handlar om.

Finns det någon därute som kan tänka sig att ha ett permanent hem/akuthem åt våra tjejer?

FerretCrow
2012-12-14 12:32
0

#6 kan du tänka dig att sära på dom? För någon med utegård har oftast några illrar redan och att få ta sig an 3 till är ju ganska saftigt.

Yuuuhanna
2012-12-14 15:28
0

Det kanske kan vara av intresse hur gamla dom är osv?

Fredrik85
2012-12-19 00:30
0

Hej

Om du kan tänka dig att sära på dom så kan jag vara akut hem ett tag. Har en iller kille hemma som skulle må bra av sällskap. Är bosatt i borås.

vattensork
2012-12-24 18:33
0

Skulle också vilja veta hur gamla dom är,och om  du kan dela på dom.

Min bror letar efter en iller till, som sällskap till den han har som blivit ensam.