Iller iFokus

Iller

Etiketterfodergodis
Läst 462 ggr
skrollan
0

Smakprov , hjälp?!

Jag var på djuraffären och shoppade lite och skulle köpa med mig grenniers till mina älsklingar. Då sa dom att jag fick ta en hel kartong med en smak för att det var kort datum på dom, fast det skulle inte vara någon fara?!

Kartongen jag tog var kyckling, sedan tog jag smakprov påsar som var liver flaver, ocean fish flavor, savory salemon flaver. Tänkte på fiskpåsen där om det kan vara farligt eftersom det var en tråd om att lax var farligt? Belve livrädd efter den tråden =/

Köpte dessutom en liten pippis till skrollan också, den förra jag köpte kunde hon inte springa iväg med så att jag köpte en mindre somj var lite taggig som hon kanske kan ta och leka med sjlälv nu, hoppas :)

Men dom hade inte oljan som det var pressad lov i som var bra för hjärta m.m :( någon som vet vart man kan köpa det i södertälje? :)

dette
0

dom kanske har det på    www.amhs-illertorg.se

skrollan
0

Kanske :)

AlbaStiffler
0

Vita fiskar är ok, men  fisk med färgat kött (tex lax) är inte bra med för mycket. Är det sån där torkad vit fisk du prtade om, som finns som kattgodis? Köpte sån till Stiffler som "duktig"-godis, och han älskade den…

Vilken tur du hade med greenisarna… Dyra godisar kan man tycka annars… Men väl så uppskattade.

Ett tips till pipisen är att sätta fast ett snöre eller koppel på den. Då är det lättare att fiska fram den från under soffan eller under sängen, då de ju har en tendens att gömma dem. Sen kan man leka "fiska iller", och kasta pipisen med kopplet. Men se till att kontrollera pipisen ofta, så hon inte biter sönder den. Minsta lilla spricka så bör du byta den. :)

Guteillern
0

Kort datum är ingen fara, det brukar alltid finnas marginaler. Både för att produkten ska kunna säljas till sista datum och för att tillverkaren inte vill riskera att få en massa klagomål.

Eftersom Greenies är godis, så får hon ju inte så mycket av det och kan gott äta av fisksmaken oxå.

skrollan
0

#3 Okej, jag kan ju inte engelska, just därför vet jag inte vad det är för fisk, men det är en fisksmak från greeniers. så det borde väl inte vara någon fara ? :)

Ja, det var det :D ska säga till farmor att åka ditr och hämta en till kartong :)

Ja, det var smart :) om hon tycker om den :)

Tack iaf :D

Soffi
0

salmon = lax :) Men jag tror inte det är någon större fara, det är ju inte laxen du ger henne, utan bara godis med lax smak..

skrollan
0

#6 ja, det var det som jag också tänkte på när hon översatte lite fort åt mig i äffären, då satte jag lax på minnet. Hur många godisar kan dom få om dagen, så att man kan ge när dom vart på lådan och kanske om man vart ute ? ;)

Sara
0

Bajsarna kan bli lite grönaktiga när de fått greenisar. Bara så du inte blir orolig.

Några stycken är inte nån fara att ge iaf.

Sara

skrollan
0

Aha, gud vad skönt. För att skrollan hade lagt en hel grön korv, dum som jag är funderade jag på gurkan. Haha.