Iller iFokus

Iller

Etikettersäljesköpesomplaceras
Läst 426 ggr
Lsun
0

Illerhem/ny ägare

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vi har haft Lilith i ca 6 veckor nu. vi har kommit fram till att hon inte bör vara med andra illrar eftersom att hon är svag och detta inte är tillåtet i djurvärlden. Vi har kämpat med att få ihop henne med Lucifer, men det går inte, det är ett omöjligt uppdrag. Det gör ont i hjärtat att behöva erkänna, men vi kan inte ge henne vad hon behöver. Detta betyder att vi måste göra oss av med henne och i ärlighetens namn så suger det, stenhårt.

som tidigare sagt har vi kollat upp henne hos veterinär (hälsoundersökning - blodprov och ultraljud), detta utan att några fel har hittats. eftersom vi inte är helt 100% på att hon är frisk så får vi ju tyvärr inte försäkra henne. vi är dock villiga att sponsra eventuella akuta veterinärskostnader (allt detta kommer talas igenom med den intresserade).

Det är inget köp det handlar om utan snarare ett förtroende-uppdrag, vi letar helt enkelt efter någon som vi kan lita på som inte har någon iller, någon som kan ta hand om henne och ge henne det hem hon behöver.

ett stor + är om du/ni bor i Göteborg, eftersom det då blir lättare för oss att hålla kontakten, både med er och med Lilith.

Lilith är en väldigt lugn tjej som gör allt i sin egen takt. Hon är ett mystroll, men hon leker inte som andra illrar. Lilith är helt enkelt speciell. Hon skulle ALDRIG bita någon människa. Hon är tre år gammal och kommer ursprungligen från Gotland. Hon har flertal hem bakom sig och därför är det mycket viktigt att nästa hem blir hennes sista. Med henne följer självklart stamtavla, vacc-intyg och andra viktiga papper.

massa illervana är absolut inget krav, jag vill nämligen ha kontakt med den/de som tar henne och det går nästan alltid att vända sig till antingen oss (Lsun/Soffi) personligen eller resten utav folket här på iFokus.

Kan du ge Lilith vad hon behöver?

hör av er här, via PM eller Telefon

Linus:

Mobil: 0704-590216

Hem: 031- 295826

Sofie: 0734-234809

Jag jobbar när Sofie sover och tvärtom, kort och gott, ni kan alltid höra av er.

Mvh Linus & Sofie

Lsun
0

sötisen

Saaba
0

Stackars er och stackars henne! Hoppas och håller tummarna att ni hittar en perfekt sambo åt henne!

Lsun
0

Lilith

skrollan
0

vi håller tummar och tassar här hemma!

MimmieM
0

usch vad hemskt. Men jag tycker ni gör det enda rätta!!
Strongt Linus och Sofie!!

Ni får adoptera Moa som tröst

Carpe Diem

Soffi
0

Ja, hemsk är nog rätta ordet. :( Trodde aldrig jag skulle omplacera ett djur, men ibland måste man bara göra det, tyvärr. Tycker så synd om henne som behöver flytta igen.

ferretgirl
0

Hon påminner lite om min Lilleman i pälsfärgen, han är hellre inte accepterad av alla här hemma. Speciellt SherreKahn och Jazz, 2 bruna hanar som inte gillar honom och har aldrig gjort det. Tillsaken hör att Lilleman är döv och jag vet inte om dom har snappat upp detta så det har med saken att göra. En annan grej är att när jag hade Aslan som även han var en brun iller, och precis som Jazz en vildillermix. Det hela började när Lilleman var liten, det skiljde ca 1 år och 5 månader och 8 dagar på Aslan och mellan Lilleman och Kahn skiljer lite dryga 2½ år på, och till sist mellan Lilleman och Jazz skiljer det 4 år 4 månade och 11 dagar på. Men Lilleman har alltid haft något emot bruna illrar om det är killar, tikar får vara av vilken färg som helst, där bryr han sig inte.

Lsun
0

#5 säg så på egen risk om en sån söt lite pälsboll, i might have to take u up on that offer;)

TanjaS
0

Påminner om min gamla iller Svea (9,5 år) Hon är ingen sällskaplig iller heller mer än när hon sover… Annars lullar hon på i siun egna lilla värld. Hoppas ni kan hitta ett värdigt hem till Lillith. Hon verka vara mycket charmig….

AlbaStiffler
0

Vilken fin annons, hoppas hon hittar ett bra hem! Man vill ju sitt bästa för sina illrar!

Ronja06
0

Ohh.. Vilken sötnos! Har alltid drömt om en iller hela mitt liv, men mamma vill inte köpa. (dels för att vi inte riktigt vetat var man ska köpa en iller, eller om vi har den tiden) För tillfället har vi en liten hund och en katt. Så jag vet inte om det skulle funka med en iller i huset för den delen. Fundersam

Mvh Emelie Förlägen

MimmieM
0

Haha.. Du får gärna stå som Bonus familj till Moa Linus :)
Kan vara skönt att vara "mamma ledig" ibland ;)

Carpe Diem

Soffi
0

puttar

SofiaBlomberg
0

Fick ni mitt mail? Har lite svårt att skriva här i forumet , allt försvinner =/

MVH Sofia

Medarbetare Akvariefisk.ifokus

Soffi
0

#14 Jag har inte fått något, skickade du till Linus?

Lsun
0

15# hoppas inte det, jag har inte fått något heller:/

Lsun
0

de har jag visst:P

kitty
0

även jag har skickat iväg ett litet Pm--- ska dock kompletera det nu emd ett lite "vaknare", d jag senast precis hade jobabt natt ;)

UlrikaD
0

Till er som svarat. Det står också i annonsen att hon kanske inte kan bo tillsammans med andra illrar. Kan ju vara nåt att tänka på så hon inte måste flytta igen.

kitty
0

#19..jo jag vet detta. Men eftersom min iller är ganska lik Lilith till sättet tänkte jag att lika barn leka bäst? men ni som har erfarenhet, detta kanske inte är fallet?

Julie
0

#20 Milly och Nisa är ganska lika varann men de avskyr varann mer än allt annat. Så jag tror det kan vara ganska indivduellt..

kitty
0

#21… ok. Ja dom har ju , precis som vi, riktiga personligheter. I vilket fall som helst hoppas jag att lilith komer till rätt hem. Som alla andra här :)

Sara
0

Haha.. Amy (Kittys iller) är nått av det mesigaste jag träffat. Hon skriker baranär min Trazan kommer i närheten av henne men hon biter inte tillbaka när han ska på henne.

Sara

kitty
0

#23.. haha, hon är väldans mesig, lika kaxig som en chipspåse ;)

kul att andra ser det så , inte bara är jag ;)

Sara
0

Lilla Amy är oxå en av de mysigaste illrarna jag träffat.

Sara

kitty
0

:) japp det är hon … mitt lilla skräp …. vi kanske skulle träffad någon dag innan du ska vara illervakt?

Sara
0

Är upptagen fram tom tisdag men sen är det fritt fram.

Sara

Robinsnel
0

Tillbaka till ämnet kanske?

NoraDede
0

hittar ni någon ny ägare?

sezierra
0

Synd att man inte bor i Göteborg då…

Denna kommentar har tagits bort.
Soffi
0

#29 Vi letar fortfarande men har ett hem i bakhuvudet. Vill bara inte bestämma oss för snabbt så vi väntar och ser ett tag till om någon annan kanske mailar och kan tänkas ta henne.

#30 Att du inte bor i Bgb gör ingenting, det hade bara varit ett exta plus. Om du känner att du hade kunnat ge Lilith det hon behöver får du jätte gärna skicka ett PM till mig.

Lsun
0

#32 … eller mig:P

Soffi
0

puttar igen

SofiaBlomberg
0

Puttar på!

MVH Sofia

Madde
0

håller tummarna att du hittar rätt ägare.

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

NoraDede
0

ja berätta så fort ni hittat en ny ägare så att vi får veta hur det går=)

Lsun
0

Jaha, då vi just fått reda på att den nya ägaren vi hittat åt Lilith har skaffat en annan iller pga olika anledningar så får vi ta det här från början.

Vi skulle vilja säga igen att personer utan illrar (även om det inte är väldens lättaste uppgift att hitta här) kommer prioriteras starkt. Även Göteborg med omnejd är ett stort +!

Lsun
0

putt

NoraDede
0

*PUTT*

skrollan
0

PUTT

AlbaStiffler
0

*putt*

Stinko
0

Har svarat på ditt mail Lsun, har inte fått något svar, så undrar om du verkligen fick det jag skrev?

Eller har ni kanske hittat ett hem till Lilith? :)

Soffi
0

#44 Kankse borde tillägga att jag är inloggad oftare än Linus, och svarar snabbare än honom. Jag ska kolla på ditt mail så får du ett svar ikväll. :)

Stinko
0

#45: Jasså, men vad bra. :) Då vet jag.

Soffi
0

#46 Så, har skickat ett mail till dig nu.

Stinko
0

#47: Och jag har svarat på ditt mail nu också ;) hehe.

VeronicaKahlbäck
0

puttar den här för att visa en kompis:P

/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus

Madde
0

Hur går det?? hittar du någon bra som kan ta hand om henne?

Soffi
0

#50 När vi väl bestämt oss för en ny ägare dyker alltid något upp. Förra gången tackade ägaren nej, och denna gånger hör den inte av sig. Så återigen börjar vi om från början.

babsan
0

#51  gu vad jobbigt, oansvariga människor!!

TottsiGirl
0

Vad tråkigt för er :( Håller alla tummar och tår jag har för att rätt ägare ska poppa upp :)

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

Soffi
0

#52 Oansvariga vill jag nog inte kalla dom. Dom har ju rätt att backa ur. Men lite jobbigt är det när man ställt in sig på ett hem och sen måste tänka om.

Sara
0

Synd att Funny är en sån bitch annars hade Lilith varit välkommen hit. Det har aldrig fungerat direkt med Funny och andra illrar. Oscar accepterade hon inte ens efter 2 år.

Sara

Stinko
0

Hahaha, min pojkvän läste nyss saras inlägg och trodde att "Funny" var den där malmöbruden som inte hörde av sig till Soffi eller Lsun.

"Synd att Funny är sån bitch annars hade hon varit välkommen hit"

Hahaha!

UlrikaD
0

Stinko:var inte du intresserad då?

Stinko
0

rikki: Ja, väntar på mail av Soffi. Har pratat med henne och så.
Så vi hoppas :) Skulle vara så enormt kul om vi fick ta hand om henne!

babsan
0

#54 jag tycker det är lite oansvarigt att säga att man ska köpa henne o sen inte höra av sig !

men alla tycker olika ;)

Soffi
0

Japp, Stinko är en av kandidaterna ;) Har bara fått en del mail och telefonsamtal idag, så vi vill helst läsa igenom.

Efter två veckor har jag äntligen tillgång till min egen dator, och har fotat illrarna som en galning. Lägger in lite bilder på Lilith.

Madde
0

gud så söt man kan vara. =) tänk om man hade plats för en sån fin donna. =)

Soffi
0

Hon fick smaka lite påläggskorv, och älskade det!

Soffi
0

Lite segt att tugga bara :)

Soffi
0

Tungbild

Soffi
0

Mamma, ta upp mig!

Stinko
0

Men vilken sötnos hon är! ;*

Soffi
0

Älsklingen

babsan
0

Guu va söt hon är :)

Sara
0

# 56 Haha! Undrar vem han trodde Oscar var..

Sara

UlrikaD
0

Då ser det ju ljust ut för tjejen tycker jag när flera är intresserade.Skrattande Hade ju gärna erbjudit mig själv men jag kan ju inte påstå att jag har ett hem UTAN illrar med sex stycken vildar härhemma.FlörtSynd!

Stinko
0

#69: Haha, ja! Hade det inte stått något om iller i det inlägget hade han nog undrat det med! ;)

Soffi
0

Det charmiga med tösen är att hon äter väldigt speciellt. Hon trycker liksom munnen mot väggen för att inte maten ska trilla ut. Fler illrar som gör så?

Robinsnel
0

yess! Det är woodos specialité också ;)

Soffi
0

Tack alla för all hjälp, och tack till er som erbjudit er att ta hand om Lilith. Denna tråd är inte längre aktuell utan Lilith har fått ett hem i Borås. Vi ska dit och lämna henne på torsdag. Tills dess ska jag bara mysa och pussa på henne. Kan inte förstå att jag måste lämna henne ifrån mig, men som sagt, det är för hennes bästa och jag tror verkligen att hennes nya hem kommer vara jätte bra för henne.

Tack igen för hjälpen!

SofiaBlomberg
0

Jättekul att ni hittade ett hem till henne, =)

MVH Sofia

MimmieM
0

Starkt Sofie och Linus!

Carpe Diem

Faxlin
0

Är glad för eran skull samtidigt så beklagar jag att ni ej kunde ha henne kvar. Men ni gör det bästa för henne, trösta er med det. Ni är starka och har visat att ni är verkliga djurvänner.

Kram Åsa

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

UlrikaD
0

Vad skönt att höra att allting ordnar sig!Skrattande