"I made this" - intresserad?
Hejsan!
Julius med matte och kompani börjar bli trångbodda i lägenheten av alla "sysaker" som matte lägger här och var. Julius är helt enkelt mättad på sydda saker för tillfället
- Därför vill jag erbjuda andra att ta del av mina egenhändigt sydda ting! - sov/myspåsar, filtar, hängmattor, mjuka tunnlar.. you name it
Antingen kan man köpa de som jag har sytt/syr, eller så kan man komma med egna önskemål. Jag har även börjat brodera namn på filtar/påsar vilket verkar vara väldigt uppskattat. Storlek på påsarna varierar en del, hör av er om ni vill veta exakta mått. En sovpåse består egentligen av en ytterpåse och en innerpåse, som kan tvättas var för sig.
Jag planerar att åka till illerträffen i Göteborg den 2:e april , och till illerträffen i Viskafors (Borås) den 27:e maj. Till träffen i Göteborg kommer jag att ta med mig några påsar som ni har möjlighet att köpa, men har ni några särskilda önskemål så hör gärna av er till mig! En fördel med att "köpa på plats" så att säga, är ju att man slipper fraktkostnaden. Fraktkostnad beror på vad man vill ha och antal, men detta kollar jag givetvis upp. Däremot kommer jag inte att sälja några påsar på träffen i Viskafors, men givetvis kan jag ta med mig någon påse om någon köpare ändå ska dit och vill slippa frakten.
Tygerna som jag köper och använder till dessa saker, är alla av väldigt fin och bra kvalitet. T.ex är den vita påsen med cirklar sydd i "möbeltyg" som är teflonbehandlad, vilket innebär att vattnet pärlar sig och rinner av om tyget skulle bli blött. Vissa tyger är kraftigare än andra, och man kan givetvis få "innerpåse" av annat tyg än just fleece. Julius själv tycker att hans egen sovpåse är hur mysig som helst, den brukar han bl.a ligga i när vi åker bil.
Är du intresserad eller har några frågor eller funderingar, så hör gärna av dig via ett pm!
eller till min mail: theeri2003@yahoo.se
obs!
Här nedan lägger jag upp några bilder på sov/myspåsar som jag har sytt. Bildkvaliteten är rätt dålig och tyvärr kommer inte påsarna riktigt till sin rätt med färger och liknande, men ni får ett hum om hur de ser ut. Givetvis är påsen struken och fin när den levereras. - Jag kan självklart maila över fler bilder om så önskas
Med vänlig hälsning:
Tessan & filuren Julius
Imorgon fyller en kompis år och ska i födelsedagspresent få denna filt, med sin hunds namn på.. Hoppas att hon blir glad - och Elvis också förstås! =)
Färgåtergivelsen är som vanligt svår att få till när det gäller att fota det jag syr - tyvärr! - men filten (63x75 cm) är intensivt blå (absolut inte skrikig) med varmt gula bokstäver i härlig manchester, kantade av mörkröd brodyr. Filtens "baksida" består av beige fleece - blev väldigt nöjd faktiskt, filten känns rejäl men ändå mjuk och mysig.. =)
Mvh Tessan
Vilken härlig filt Tessa. Jag tror säkert att din kompis kommer att bli jätteglad för den. 

Säkert blir hon jätteglad över denna filt. Konstigt vore det annars.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Tack vänner, får berätta om ev. kommentarer imorgon.. =) Vi är bjudna på födelsedagsfest i afton med middag, lekar och "hemliga uppdrag" - det låter väl det! =)
Ha en härlig helg!

Låter super kul. Du måste skriva och berätta sedan.
Audiatur et altera pars
Sara blev nog väldigt glad över filten tror jag, och överraskad..! folk tror nog inte att jag är så "pysslig" som jag är.. ;)

Vad skoj att höra. Den var verkligen fin filten du gav till voven.
Audiatur et altera pars