Skaffa iller Januari 2013
Hej alla glada illervänner! :)
Jag har äntligen bestämt mig för att skaffa mina efterlängtade illrar när jag kommer hem från L.A i januari.
Jag har förstått att illrar inte får ungar under vintern, så det kanske blir knepigt att skaffa dem i januari.
Men om det är någon som har illrar de inte fått sålda än, så kan ni väl höra av er! Jag är hemma igen den 18/1 och ska få iordning allt, men i stort sett vill jag ha illrarna så fort som möjligt så jag får börja mysa, leka och busa med dem! :)
Tacksam för svar!

Kommer du hem 18 Januari och ska fixa med bostaden och allt skulle jag råda dig till att kolla efter uppfödare. För många valpar är leveransklara ganska tidigt ibland runt maj och då kan du hälsa på uppfödarna och följa valparnas =)
#0 Mitt råd är att försöka hålla utsikt efter en omplacering vid den tidpunkten. Det finns "alltid" någon omplacering som behöver ett nytt och kärleksfullt. Sen skulle jag, precis som FerretCrow råder dig till, ta kontakt med olika uppfödare, komma på besök och kanske få stå på lista för att få köpa valp till våren. Kolla i tråden "träffa andra illerägare" så kanske du hittar någon i närheten att besöka. Sen finns också uppfödartråden, men alla uppfödare är inte med där.
Hillbiörns illrar finns på Facebook.