Valpar på blocket
Ni som vet, hittade två annonser på blocket om illervalpar, i den ena annonsen säljs valparna för 600-1000 kr och i den andra säljs dom för 500 kr. Hur kommer det sig att dom säljs så billigt?
Tog bort länkarna då vi inte stöder sånt.
(Inte säker på om inlägget ligger i rätt kateori :P)
redigerad av madde / medarbetare
det är nog för att dom kanske inte är vaccinerad och chippade med mera. det tror jag iaf
du får lixom fixa den biten helt sj

Dom är så billiga just därför att det är farmare som säljer illrarna. De kommer inte vara vaccinerade, chippade eller reggade och de är oftast inte lika människohanterade. Vissa (om inte alla) är även bur uppfödda.
#1: Jo, det låter ju vettigt med tanke på att det inte stog något om dom va det i annonsen :P

Det är inte tillåtet att länka till annonser med farmarillrar här, då forumet inte vill stödja den sortens uppfödning.
Jag kommer att redigera första inlägget då vi inte stöder farmarillrar.
mvh madde / Medarbetare.
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.
#5: Ber om ursäkt! Det va inte meningen att "stödja" dom. Jag tyckte mest att det va konstigt, det va därför jag frågade :P

#6 Madde, länkarna ligger fortfarande kvar..?
#5: Måste även tillägga att jag inte visste att det var farmarillrar heller.
Nu ska de vara borta. Självklart förstår jag att du inte förstod det. Men det är ingen fara skedd. De är borta nu och så glömmer vi det hela. =)
Hoppas jag fått bort de helt nu. hehe
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.
# 7+9 Tycker det är bra att du frågar annars får du inte veta nått.
Alla hänsvisningar med länkar till "farmare" tas bort så det var inget mot just din tråd, så fortsätt att fråga för inga frågor är dumma eller fel när det gäller att få våra djur att ha det så bra som möjligt.
Sara
dom valparna som säljs för 600-1000kr är inga farmarillrar de kommer från en privatperson som valparna bor inne i deras hus och dom får springa i hela huset. Jag ska köpa min iller därifrån

#12 Hmm Det låter helt otroligt… för bra för att vara sant. Tror inte ett dyft på det faktiskt. En valp är väldigt kostsam att föda upp och föder dom upp med högkvalitetsfoder och bra kattsand så går dom definitivt med förlust om dom tar mellan 600-1000 kronor. Sen är dom troligen inte heller vaccinerade, chipmärkta el veterinärsbesiktigade. Ingår heller varken köpeavtal eller stamtavla eller registrering.
#13 En liten fråga bara… om det inte ingår vacc., chip, eller vet.besiktning men man betalar drygt 1500kr mindre "än vanligt" och dessutom vet om att så är läget.. vad spelar det för roll då?
De kanske inte heller lägger ut en halv förmögenhet på kattsand, det finns ju faktiskt billigare alternativ.
Och sen, varken köpeavtal eller stamtavla är väl något som kostar?
Hur som helst, hon har ju satt det priset och tycker att det räcker, varför ska då någon lägga sig i det? Hon får väl själv bestämma vad hon vill sälja dem för?