Kliande utslag
Har funderingar på dessa kliande prickar jag får ibland. De har visat sig de 2 senaste veckorna ungefär och kommer oftast efter kontakt med min illervalp. Inte alls varje gång jag håller i henne eller busar. Funderar på om det är när hon river med sina klor på huden, men ibland när hon smiter in under täcket (där man inte får vara ;P ) så har jag vissa gånger känt att det börjar klia på kroppen vid läggdags.. Har hon lämnat efter sig nå kvalster eller liknande? 
Jag har aldrig hade problem med allergi och haft massa olika djur. Men det påminner mycket om min kompis symptom när hon hade råtta, då kliade på henne efter klorna.
Någon med mer erfarenhet? Vad kan man göra?

Tycker det låter som kontaktallergi. Får sådant när jag tar i hö t.ex. Kliar som satan och blir små röda prickar.
Testa med receptfria allergitabletter och se ifall det gör nån skillnad. Blir det bättre eller försvinner helt så är det ju allergi. Eller gå till läkaren och testa dig.
Du är precis som mig! Jag tål ALLA djur. Jag har 3 hundar, 1 katt å ett par råttor. Och min kära iller valp. Finns inget djur som har samma päls.
Nu har min allergi blivit jobbig och därför ska han nu får flytta :/
Men många är bara allergiska mot illervalpar och brunstiga, men vuxna är de inga problem med.. har jag hört.
Hoppas de löser sig för er :)
#2 Gud va tråkigt, mysko att det är så! Har själv haft råtta och tycker att de är rätt så lika på många sätt, men det har aldrig varit några problem. Trist att han måste flytta :( Får hoppas att det inte blir värre för oss iaf..