folk
jag blir så trött.
Så fort man går utanför dörren med elliott blir man nån slags kringresande cirkus och får slåss mot en armé av vad-är-det-där-vilken-söt-får-jag/mitt barn-klappa-föräldrar.
Det är väl ganska mysigt och lite småkul i början men efter två timmar av KONSTANT frågande om vad det är, vad den äter, vad han heter, om man kan ha illrar som husdjur (!), om illrar dödar folk som dom inte känner, om illrar bär på massa farliga sjukdomar och så vidare i en oändlig kaskad av dumhet och frågvishet så är det inte så kul längre. Det är liksom som om man, eftersom man har en iller, är nån slags vandrande illeruppslagsverk som vem som helst kan gå fram och slå upp i.
nån som känner igen sig eller är det bara jag?
fick iallafall med ett ganska skönt citat från bussen hem:
"""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
Kille på bussen: Vad är det där för nåt?
Hanna: En iller
Kille på bussen: Kanin?
"""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
H9/V9 Årsta AIK
"Hade handboll varit enkelt hade det hetat basket"
Ett samstämt skratt från oss….hahahahahhihihihi
Hillbiörns illrar finns på Facebook.
hahaha, ärligt så är det massor av folk som säger som han på bussen
Vad är det där?
- en iller
va, en ekorre?
Alltså folk är lite tröga hahah
Sajtvärd på Iller.ifokus
Du får se dig själv som en ambassadör för illervärlden. Varje gång någon frågar något och får ett bra svar är det en mindre som behöver ställa samma frågor en annan gång.
Visst är det irriterande ibland men samtidigt tycker jag att det är otroligt positivt att en del åtminståne vågar fråga och inte bara rynkar på näsan och glor på en när dom inte tror man ser. Den typen finns också och dom är bra mycket mer irriterande tycker jag.
Jag var ute igår och japp, man får berätta allt om illern och om de kan vara husdjur och om de förstör mycket, klättar osv.
Fast jag känner att jag inte har några problem med att svara på de frågorna.
Var nere på en tillställning för några år sen och då frågade alla massa saker om man gick med en utter, hamster, råtta osv. Men det var rätt skoj ändå och höra vad alla har för förutfattade meningar =)
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

#3 jag jobbar på saken :P
H9/V9 Årsta AIK
"Hade handboll varit enkelt hade det hetat basket"

Du kan ju trycka upp små visitkort med din mailadress och en länk till en infosidaom illrar på, trycka upp den under näsan på dem, och be dem maila dej för eventuella frågor :) Kanske inte så trevligt, dock, men man kan inte vara trevlig hela tiden. Räck över kortet och säg att du har brottom :)

har faktiskt fina infoblad om iller.ifokus hemma, ska bar ase till att ha dom i fickan när vi går ut=)
det som jag uppfattar som jobbigt är att jag har min iller för att jag älskar honom och har med honom för att både han och jag uppskattar det, inte för att vara en levande cirkus.. och bara saken att man måste rättfärdiga sitt beslut om att man har iller inför massvis med nyfikna människor är tröttande i längden.. menar allvarligt, när elliot ligger och snusar i min famn på tunnelbanan hur kan ma nens komma på att fråga om dom kan bli tama.. eller berätta för mig hur brutalt livsfarlig han är…

Vissa människor är ju lite konstiga. Det första folk sa när jag sa att jag skulle skaffa en iller var: Men dom bits ju! Hallå? Det gör väl alla djur?