Trazan är död
Jag råkade trampa på Trazan så illa att han efter ca 5 minuter dog i min famn. 

En olycka, visst, men så onödigt och klantigt och naturligtvis helt mitt fel!
Trazan kom springandes bakifrån och rätt framför mina fötter precis när jag satte ner foten, så jag trampade honom till döds. Rakt på magen trampade jag honom och mosade antagligen flera inre organ.
Så inget mera Trazan mys, inget tiggeri vid micron, inget gnyande när han ligger obekväm, inga Trazan snarkningar, inga tennisbollar i hörnern och inga goa Trazan pussar. Nånsin mer!
Å jag som var så lycklig över hans nya päls, att operationen fungerade, jag vill ju behålla honom många år till!
Usch, jag mår illa när jag tänker på att jag personligen har orsakat hans död. Jag älskar honom så ofantligt mycket och skulle göra allt för honom och Funny. Stackars Funny, hon har förlorat 3 illerkompisar detta året.
Detta är det absolut värsta som hänt mig någon gång. Jag känner mig så usel. Varför kunde jag inte gått och lagt mig förut när jag tänkte göra det??? Varför lyfte jag inte upp honom när jag tänkte göra det precis innan olyckan skedde???
Just nu känner jag mig inte värdig att vara illermatte, att ha husdjur. Under 10 år har jag lyckats undvika skador på mina illrar och så TRAMPAR JAG PÅ HONOM!!!!
Sara
Nej, din stackare! Gud, jag beklagar din sorg, det går inte att beskriva i ord. Jag är så jätteledsen för din sorg. Jag skickar massor av tröstkramar till er 

Mvh Jenny
Jag finner inga ord men sänder dig en STOR KRAM!!!
Beklagar verkligen, skickar massa tröstkramar från oss alla här hemma
Aaaa, han som var så gosig, stackar dig som fick vara med ett sådant hårt slag, men det var en olycka. Och sådana kan man dessvärre inte säga något om förren dom inträffar. Känner fullständigt med dig, jag vet hur det känns att bli av med ett kärt och innerligt älskat djur. Även om jag själv inte orsakade hennes olycka, min lilla Ronja bus. Utan det var Aslan som jag då också hade som troligen hade vällt ner den kristallvas eller glasljustake som orsakede hennes död. Hon fick den troligen över ryggen, när jag upptäckte henne var det försent att rädda henne. Hon dog i min famn 2 dagar innan jag skulle fylla 50 i juli 2003, så min födelsdag var inget kul alls. Jag var väldigt dämad och körde faktiskt hem dom allra flesta efter bara ett par timmars fest. Jag orkade inte att ha dom där, jag var helt otröstlig över 14 dagar, och grät mig själv till sömns på kvällarna. Än idag vid sådana här tillfällen, så minns jag min lilla Ronja bus och tårarna kommer fram. Så jag känner med dig, det ska du veta. Massor av kramar till dig.

Beklagar sorgen. Det är alltid tungt att förlora en vän. Men du får inte skylla på dig själv. Det var en olyckshändelse, och ingen här inne tvivlar på att du är en dålig illermatte!
Skickar massa tröstkramar. Kämpa vidare.
Det var en olyckhändelse Sara. Kom ihåg det. Det var inte ditt fel. Sänder en massa tröstkramar!

Nejmen stackare, nu droppar det många tårar på tangentbordet ;(
Tycker så otroligt synd om dej nu o lilla Funny:/
jag förstår att det känns som att det är ditt fel men det är det absolut inte kan hända vem som helst..
vet inte hur många ggr jag har gått omkring här hemma och illrarna kommit ivägen och dom flygit över halva rummet..
/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus
en olycka händer så lätt, de är tysta och snabba och helt plötsligt är de framför fötterna :( du kan inte klandra dig själv. Men tro mig jag vet hur det känns att förlora illrar, det är hemskt. och oavsett hur de dog känner man sig hemsk :(

Åh herregud, jag kan inte hitta "rätta" orden. Allt känns så mesigt att säga.
Jag önskar att du kan få sinnesro att inse att det var en olycka som du inte kunnat påverka.
Skickar en stooor kram.
Säger som Skrollan, det var en olyckhändelse och det hade kunnat hända vem som helst…Beklagar sorgen.

åh din stackare.
men det är omöjligt att skydda sig ifrån alla olyckor. skyll inte på dig nu, det skulle kunnat hända vem som hellst.
Jag klarar inte av att läsa hela ditt inlägg, jag bara ryser. Jag kan nog inte ens förstå hur du mår just nu. Hemsk olycka, sånt som bara inte får hända. :( Saknar ord.
Tänker på er ! 

Herregud vad hemskt, Sara!! Beklagar så jättemycket! Vet inte vad jag kan säga, det är helt ofattbart.

Vi lever allihopa med den risken varje dag. Att de skuttar runt våra fötter är en del av charmen med den.
Jag beklagar verkligen sorgen!
Carpe Diem

usch.. beklaragar och tänker på er
Stackars dig :(
Beklagar soregn.
kram!
Beklagar, stackare.
*Kramar om*

men guu, din stackare :( det kan inte vart roligt, men det är ju som sagt en olycka och kan hända vem som helst..
Ush stackars er (F)
tröstkramar på er båda:) beklagar verkligen

Beklagar sorgen, och jag säger som de andra - klandra inte dig själv..
Herregud stackars dig sara. förstår hur du känner men finner inga ord som kan trösta. Men försök att inte se det som om det vore ditt fel, för det är inte. *många tröstkramar*
Stackars er…..skickar massor av kramar!
Amor vincit omnia

Finner inga ord men jag lider verkligen med dej
ursh vad tråkigt, hemskt. lägg inte skullden på dig själv bara de var en olycka. *kram*

Beklagar sorgen i massor, fick tårar i ögonen. Nu busar han för fullt med min lilla nora och tussana, towa o cillan i illerhimlen. Med tanke på de inträffade tror jag för din egen skull att de är viktigt med bearbetning. Så du kommer ifrån alla skuldkänslorna. Stora omtankar!

En olycka som vi alla riskerar att råka ut för, de är ju överallt de små liven. Snabba och tysta. Det är så tragiskt att läsa men jag hoppas att du en dag kan se att även om det är fruktansvärt tragiskt och ledsamt så var det inte ditt fel. Du skulle aldrig skada ett djur med flit. Det var en olycka, och de kan man inte göra något åt.
Jag lider med dig och förstår att sorgen är ännu värre än vanligt. Men tvivla inte på dig som illerägare. Det gör i alla fall inte jag.
Sänder dig kramar i massor.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
stackars trazan o stackars matte!
Håller med alla andra här- finns inget att säga då orden känns otillräckliga..
Han fick må bra sin sista tid. Du gjorde allt du kunnat för honom. Förstår att du mår fruktansvärt men du får tänka som så att han dog snabbt utan plågor, han dog i din famn och han mådde ju så bra innan olyckan. *kramar om*
Sajtvärd på Iller.ifokus
Beklagar sorgen från nemo och gänget och massor av kramar till dej sara från oss.

Kram.

Beklagar verkligen sorgen
Men skyll inte på dig själv, en olycka händer bara på ett ögonblick och man hinner inte reagera.

Jag är så hemskt ledsen för din skull
. Min värsta mardröm. Jag känner verkligen med dig. Men det kan hända vem som helst som är i närheten av en iller. Hoppas du snart ser den fenomenala illermatten i dig! Kramar!
Tack för alla ord, PM och sms jag fått! Det gör inte saken bättre men det värmer mitt hjärta.
Idag har jag begravt Trazan bland mina andra illrars gravar och han fick med sig sin älskade tennisboll.
Sara
Ojdå, förstår att detta inte var så kul direkt. Men olyckor händer ska du veta.. Jag ska ägna en liten tanke åt dig och tarzan. Sköt om dig
Jag sänder massa kramar från Värmland! Vi tänker på dig!
Nej, gud vad ledsen jag blir för din skull. Så mycket som du gått igenom med trazan. Beklagar verkligen sorgen och behöver du prata så vet du var jag finns.
Vi tänker på dig här hemma.
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Ååå..men gud din stackare!! Beklagar sorgen. En olycka händer så lätt. vet ej hur många gånger som smigge och frallan varit framför fötterna på en.. ush! En BAMSE KRAM!!
jag beklagar sorgen men du är helt värd att vara en iller ägare. det är som många säger här redan att en olycka kan lätt hända och dom är ju överallt jämnt.
Kramar Från oss alla 5 här hemma=(

Beklagar det så hilma mycket.. Tänker på att samma sak kan hända vem som helst för de hänger ju på ens fötter i princip .. Kramar från oss..
gråter med dej sänder många kramar!!!! även fast det är en klen tröst när man förlorat en vän, men det var inte ditt fel så försök att inte klandra dej själv.

En olycka händer så lätt. :o((Tänker varje dag hur lätt det skulle vara att råka trampa på dem. De är ju så nära o de aktar sig inte. Vi skickar tröstekramar och illerpussar från mig Marwin o Dookie
Kram..vi tänker på dig 

Nä fy fan va trist… lider verkligen med dig. Det är en av mina största rädslor gällande illrarna att jag en dag ska råka trampa på dem. Det är ju SÅÅÅÅ lätt och jag har vart så nära många ggr. Häromdagen sparkade jag Stiffler i magen, hårt hårt av misstag när han stod bakom mig. Nästan konstigt att inte fler illrar dör på detta sätt. Men som sagt, det är verklgien inte ditt fel, hur svårt det än är att försöka intala sig själv det när man råkat gjort något sådant… stackars dig och stackars Tarzan. :(
*Viskar till alla som skrivit fel, Trazan heter han*:)

*ordblind*
Stackars dig! Ett hemskt sätt att förlora sin vän, men det är så lätt hänt. Det är mycket svårt att inte skuldbelägga sig själv, men försök att inte göra det. Dom kommer så snabbt och när dom kommer bakifrån är det svårt att undvika olyckor. Kram Ammi
Beklagar sorgen

Beklagar verkligen det som hänt er, aldrig kul när ens kära familjemedlem har gått bort!
Men olycker kan hända o det är helt enkelt så, sänder massa kramar till er!
Ja, usch, jag vet hur det känns att förlora någon man älskar. Lycka till, ta hand om dig, kram till dig.
Helena
Jag lider med dig. Jag har aldrig haft iller och vet inte om det går att jämföra men våran katt Saga brukar alltid spingra precis framför fötterna på en så att man håller på att trampa på henne :/ Verkar nästan som att hon gör det för att jävlas ibland…
Det var iaf verkligen inte ditt fel!