Våra namn
Alla har ju sina inloggningsnamn och jag brukar fundera över varifrån de kommer och om de betyder nåt.. vissa är ju ganska uppenbara men andra är mer kluriga.
Så vad betyder era namn?
Kan ju börja själv 
LinLin är de sista tre bokstäverna i mitt förnamn (MaLIN) och de första tre i mitt efternamn (LINdén). Funkar bra eftersom "Malin" alltid är taget 

Mitt namn har jag använt i "internetvärlden" sen många år tillbaka och den har fastnad. Den kommer enkelt från mitt första IRC nick någonsin Darth_Girl. Folk började förkorta det till DG och sen blev det så :)

Jag brukar alltid heta Hakuna Matatas, och det hette jag också när jag började vara inne på ridsport.ifokus. Men när jag skulle starta iller sajten ville de som håller i iFokus att jag skulle ha mitt eget namn. Så det var bara att lyssna på det. Så då blev det ÅsaF. F står som ni kanske förstår för mit efternamn, som är Faxlin.
Hakuna Matatas är ju mitt illeruppfödarnamn.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Jag är helt galen i manga och animé… så det förklarar ju onekligen mitt namn :)
Ronja hette shelby när jag köpte henne, och eftersom jag inte kunde använda Ronja eller Andrea, så blev det shelby…
Ammi är förnamnet, G står för Gottfridsson.
Jag heter Ninja efter min första råtta. Hon var riktigt speciell, min lilla tjej!
Therese, Tessan, Tessa… - kärt barn har många namn! 

ferretgirl kommer av att jag älskar illrar (ferret) och girl för att jag är en flicka. Namnet trollet som jag signerar med kommer från ca 30 år sedan när min dotter föddes, hon hade ca 10-15 cm långt nästan kolsvart hår när hon föddes, och all personal på BB kallade henne trollungen. Och då blev jag trollmor. Detta har jag sen kortat ner till trollet. Och vad kunde bli bättre än att även kalla min uppfödning för nått med troll i, så det fick bli trollvalpens.
Trollet

haha, det här var en super ideé. Roligt att få reda på vad namnen står för och hur de kom sig att man valde ett speciellt namn ju.
Audiatur et altera pars
Aa.. jag vet 

Ja, du är sååååå duktig LinLin.
haha, ärligt så tycker jag det är fasligt roligt när andra än jag startar trådar. Då får jag lite att klura över liksom. Och så blir det roligare för mig att komma in när ni startar upp en massa andra saker. Så jättebra LinLin hoppas det kommer fler bra trådar både från dig och andra.
Audiatur et altera pars

Nicket blev Bonzo därför att vår iller heter Bonzo!
Och Bonzo heter han eftersom husse är trummis och världens bästa trummis heter (hette) John "Bonzo" Bonham, och han spelade i husses favoritband Led Zeppelin!
May he rest in peace…. 
Hmm. Mitt namn är inte så svårförklarat. =)
Madde - Madelene
Brukar heta Chrille&Madde på alla ställen men chrille läser inte så ofta och det är alltid jag som skriver något. Så den här gången tänkte jag helt enkelt att det fick bli mitt namn bara. 
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.
Jag heter Ju egentligen Robin Borg Men folk kallade jämt mig för borgarn , och då fick det bli så =P

Trollet85 kom till när ja va typ 14. satt o funderade på va ja skulle heta på min nya hotmail. Satt o kollade på ett sånt där "hjärteTroll" som min kompis hade. Så blev de Trollet, 85 kommer ifrån att ja e född -85. Med tiden blev det oxå så att mina pojkvänner kallade mej för Troll, istället för "älskling", när dom roppade på mej =)
Jag tror ju inte att någon behöver fundera två gånger över mitt namn iaf. 

Då e du inte ensam 
andvänder *L* eller lillygull på forum jag kommer ifrån hastnets forum ursprunligen och där använde jag aliaset *L* menans på illersverige heter jag lillygull
Lillygull kommer ifrån min första favvo häst som hete Lilly så för flera år sen var lilly_lover upptaget på en hemsida så fick det bli lillygull
*L* kommer ifrån hästnet hur jag kom på det vet jag inte.
Jag vet faktiskt inte hur ja fick mitt namn.. Blev det av nån anledning när ja startade min lunar för måånga år sedan å sen har de bara hängt kvar av gamal vana..
Har funderat på att bya många gånger men nje nu e de ju så invant… Är ett riktigt vanedjur tror ja! Men men de fungerar så mitt svar e helt enkelt så enkelt att de inte finns nått svar!!
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

haha, ja den var ju också lite annorlunda. hihi
Audiatur et altera pars
Jag ville ha något kul namn som ingen annan har… och eftersom jag är intresserad av lajv och fantasy kollade jag på Tolkiens egna språk Quenya (det som alverna i Sagan om Ringen pratar). Pitya Celva betyder liten varelse :)

Det var intressant, lite passande också eftersom du har små varelser liksom. hihi
Audiatur et altera pars

Jag ville ha ett smeknamn för Emelie och det finns ju en massa, men alla är ju så vanliga eftersom Emelie är ett ganska vanligt namn. Så när jag var i 12 års åldern började folk kalla mig för Emm. Sen tyckte jag eftersom Emelie stavas med ett M att det skulle bli Em. Så hette jag på internet i nåt år, men när jag skaffade msn ca 15år gammal så fick det bli eM och efter det så kallar alla mig för eM. Till och med vuxna människor, förut kallades jag det bara av mina närmaste vänner. Blir väl lätt så när man träffar nya människor börjar nya skolor efter högstadiet och folk frågar vad man kallas så till sist kallar alla en för det.
Så nu är jag eM och kommer alltid att förbli det 

Mitt namn kan väl inte heller vara så svårt att lista ut.. 

Vi kaller oss for Ramnesgjengen, dette kommer av at vi en gang i tiden bodde på ett sted som het Ramnes. Jeg laget hjemme side og da ble det Ramnesgjengen:) Det står i våres profil hva vi heter, Trine og Roar. De fleste som er på internett kjenner meg som "Ramnesgjengen".
Trine
*25* angtrelika ?????

Leo är min viltfärgade herre som egentligen heter Leonardo

Inte så svårförklarat här heller mina föräldrar döpte mig till det året 1983 så det är det namnet jag lyssnar på 

#28: Ja, det var väl en bra förklaring. hihi
Audiatur et altera pars