hund-genen?
undrar om någon av era illrar gör likadant, för jag har aldrig sett det tidigare,
när min lille (liten o liten) Thelle ligger i knät och man killar lite hårdare vid örat går hans ena bakben igång som en hund! detta hände med en av mina råttor jag hade tidigare, men aldrig sett tidigare hos iller.
undrar bara om någon annan vart med om detta ÜBERSÖTA beteende som smälter mitt hjärta varje gång!
Mina gör så när man rensar öronen på dom det är väl liksom när det kliar i örat antar jag.
Sajtvärd på Iller.ifokus

De flesta djur har mycket nerver liggandes bakom öronen, beteendet kommer sig av att om man kliar bakom örat triggar man igång nervsignaler som går till benet, klireflexen, helt enkelt. Samma beteende kan ses vid tex epileptiska anfall eller dödskramper hos djur.

Det är sjukt sött, händer här då och då!
#2 Uuuh dödskramper :/
/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus
FRidolf gör så när man rensar öronen på vissa ställen^^ FRidolf hör för övrigt till de skumma få illrarna som ÄLSKAR att få öronen rensade han verkligen ligger och myser när man gör det^^ Dande har jag inte testat med än:P
#4 Verkar ligga i släkten. Mink älskar det verkligen, och blir "sövd" av det och ligger och myser och putsar sig i evigheter efteråt.