Iller iFokus

Iller

Etikettallmänt-om-iller
Läst 504 ggr
Fredrik85
0

Fakta kontrol

Hej på er.

Ny illerägare o har inte värdens bästa koll. Har läst runt lite på sidan. Jag tycker att min bamse beter sig lite konstikt ibland o blir lite orolig att han är dålig men har hitils inte varit något. Min fundering är följande. Om han äter, skiter o leker så är det inga prioblem med honom? Det kvitar hur kontigt han beter sig han har bara den personligheten.

FerretCrow
1

Vad gör han som du tycker är konstigt?

JossanH
0

Att äta och skita hör ju till det mest basiska, slutar dom med det är de riktigt dåliga så visst kan de vara sjuka ändå. Frågar som föregående, vad är det för konstigt beteende?

Sajtvärd på Iller.ifokus

Fredrik85
0

Ibland så beter han sig som han vore sjuk eller det är stop men helt plötsligt är allt bra. Vet inte om det är bara jag som är lite hypokondriker här.

AnnaJosefine
0

#3 Hur menar du med sjuk? Är det som han sover mycket? Det lider mot vintertid och då går illrar på lågvarv och sover väldigt mycket så det är fullt normalt, en del blir slöare än andra också.

Du får nog beskriva det lite bättre än så, sjukdomar kan visa sig på många sätt hos en iller, om ens alls förrän de är jättesjuka. Men det är nog inget farligt ska du se =) Försök beskriva situationen mer i detalj hur han beter sig och när det händer osv

VeronicaKahlbäck
0

#3 Om han ser ut att ha problem på lådan skulle det kunna vara analkörtlarna som spökar, töms dom inte som det ska kan det bli trångt och göra ont och ett vanligt tecken är att de får kämpa på lådan.
Brukar vara enkelt och billigt hos veterinären så värt att kolla OM det nu är ett problem :)

/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus