En mardröm?
Åååh Jag vill mest bara skriva av mig. Jag har haft min lilla pojk i snart 2 månader. För några veckor sedan så började det klia så himla mycket på mina ben. Typ röda kulor/prickar som kliar. Kontaktade skolsköterskan och hon foskade lite i det men hon såg inget mer än att jag var allergist. Allergisk???? Jag har 8 råttor, 3 hundar och 1 katt. Hur kan jag då vara allergisk mot en iller? :(
Jag märker att jag reagerar mest med dom kläder Milton har haft kontakt med också. Nu i lördags då jag och han var hos min pojkvän så slank han ner i min väska och lekte runt bland mina kläder… Och det känns inte bättre nu då jag fått en värre reaktion :(
Testade några allergi tabletter från min kusin, då slutade de klia helt. Så jag får sattsa på allergi tabletter. För jag vill verkligen inte göra mig av med honom!
Min fråga är - Finns det någon mer här på Iller i fokus som är allergisk mot sina pälsklingar? :(
Jag är allergisk mot valpar och brunstiga illrar - nu har jag skaffat mig en valp till och redan efter några dagar har jag hemsk eksem :/ men jag vet att så fort lill killen blir kastrerad/ implanterad så blir det ok för min del.
Välkommen till ferretplanet.se :)
Det finns flera här inne som inte helt tål sina illrar och vanligast är det som kredka säger att man är mycket mer känslig för valpar och brunstiga djur så det kan bli mycket bättre med tiden :)
Sajtvärd på Iller.ifokus
Lite intressant det här med allergi både jag och min sambo är väldigt allergiska mot andra pälsdjur, men då jag hade hört ryktesvägen att iller är ett allergivänligt djur så vågade jagköpa ennär jag köpte min första. Och varken jag eller min sambo har några som helst problem. Min sambo hade lite problem i början med kliande ögon och näsa men det försvann sedan. Däremot andra djur som hundar, katter, kaniner kan vi bara vistas med i max några timmar.
Känns lite om att iller är lite omvänd om man tål andra djur så kan man ha svårt föriller och har man svårt för andra djur så kan iller gå bra:P
Jag hoppas min allergi kommer bli bättre då! :O
Vissa tål illrar bättre och andra känner av dem kraftigt. Det är också vanligt att de som är allergiska mot andra djur så småningom utvecklar allergi mot iller också, men man vet aldrg..
TS; hoppas din allergi blir bra med tiden :)
Sajtvärd på Iller.ifokus