Iller iFokus

Iller

Etiketterskötselbeteendeuppfostran
Läst 322 ggr
TyraBanks
0

Hur lång tid?

Jag funderar på att ta över Joanna Nilssons två illerhonor som hon skrivit här om tidigare. Vi träffades på neutralt område med illrarna för att se hur det funkar. Lithia och Imova är supersöta, men min Tyra är lite aggro och verkar inte överförtjust. Hon har inte levt med illrar tidigare och är nog ovan.

Idag kommer Joanna och illrarna hem till mig för att se hur det funkar. Har ni några tips på tecken man ska kolla efter i deras beteenden och så? När ska man dela på dem och sånt? och hur lång tid ska man ge dem att bli vänner?

Madde
0

Jag kan bara tala av egen erfarenhet.

Hade xander som valp och så åkte vi och köpte benjamin. Tänkte att det kommer nog gå bra. Men oj vad de bråkade. Tyvärr fanns det inte så mycket och göra. De bråkade i vaket tillstånd men sov ihop när de blev trötta.

Det man kan göra är och lämna de ifred och låta de reda ut sin rang. Ta en fika på balkongen så du inte hör de. (Det är vad jag fick höra när jag skulle få de och komma överense) För innan de har gjort det kommer det inte bli en lugn stund.

Hoppas att någon annan kan ge dig något bättre tips.

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

VeronicaKahlbäck
0

Det kan ta lång tid men med tiden så löser det sig mellan de flesta illrar. För det mästa låter det hemskt när de bråkar men det är inte så farligt som det låter!
De bästa tipset jag har är att hitta på mkt med illrarna tillsammans, bada, gå på promenad försöka leka med båda samtidigt..

/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus

TyraBanks
0

tack för tipsen, det verkar som att det kommer kunna gå bra iaf. vi får se till att aktivera dem då.

vardu inte orolig för att de skulle skada varandra, madde?