Köpa iller!
Hejsan jag är en illervan kille på 14 år som har haft en iller förut men har även ett par vänner med illrar. Jag och min pappa ska nog skaffa en ny iller tillsammans eller vars en. Men iallafall så har jag ett par frågor.
1. Barf eller torrfoder?
2. Hona eller Hane?
3. Kastrerad eller ej?
4. Stor bur eller lös?
Men om ni har någon illervalp till salu eller en omplacering av en eller två illrar som inte är mycket äldre än 1 år så hör gärna av dig!
Jag befinner mig i Lund, Skåne.
Mvh, Linus =)
If you're good at something, never do it for free.
/ Joker
1: Barf alla dagar i veckan… Fast har man inte kunskaperna så kan det gå galet och därför kan ett bra torrfoder tillsammans med rått kött då och då vara bättre 
2: Välj själv.. Mycket sitter i individen… En hane kan dock lukta mycket mer vid brunst…
3: Chipkastrering, bra mot binjuretumörer osv…
4: Lös, en laglig bur är nog ganska omöjlig att skaffa och en iller mår bäst av att kunna röra på sig som den vill och följa med där vi människor är.. Däremot har många burar som står öppna som de inreder med diverse hängmattor, toalådor osv 
Lycka till!
S*KungsgardenCats Origin of Zakouma
S*KungsgardenCats Qiss Me Prince Milo
Tack så mycket 
If you're good at something, never do it for free.
/ Joker
#0 Jag har en liten Immitazz som söker ett alldeles eget hem och familj. Han är leveransklar med vaccination, id-chipp. Veterinärsbesiktningen får tas om eftersom protokollet är gammalt. Han är van att äta både torrfoder och barf. Han fyller 14 veckor nu imorn.
Hillbiörns illrar finns på Facebook.
Rekomenderar dock att ha en bur som står öppen inredd så de får sitt egna och slipper bli påsprungna.
Ang bur som står öppen eller inte så är det helt klart en smaksak. De gånger jag haft det har illrarna sällan spenderat någon tid där utan hellre föredragit en filt under soffan eller liknande.
Sajtvärd på Iller.ifokus
Vi har alltid en bur som står öppen och våran grabb älskar den. Där har han sin låda, mat och vatten och lite filtar och hängmattor. Dit går han när han vill ha lugn och ro eller komma undan från hunden.
Faktiskt perfekt att ha ifall man får besök. Kan man faktiskt hälsa på dom som kommer istället för att jaga en iller som ska ut till varje pris. ;)