Stäng toalocket
Igår hörde jag ett konstigt ljud från övervåningen som jag aldrig hört förut. Jag sprang upp för att kolla vad det var. Allrummet ingenting, sovrummen ingenting. I badrummet letar jag under badkaret, i skåpet och bland handdukarna….ingenting. Till sist fanns bara ett ställe kvar…..toaletten. Där är ChewMee……dyngsur och rädd. Min man hade glömt stänga locket och jag trodde faktiskt också att ChewMee (6,5år) var för gammal för att kunna hoppa upp.
Fy vad otäckt! Men vilken tur att du fann Chewmee!!
Ja, toaletten kan vara en riktig fälla! Har mina tillgång till badrummet så står alltid sophinken på toaletten när jag går där ifrån. Men att det var sådan nyfikenhet hos den gamla damen! :)
Sajtvärd på Iller.ifokus

Min man har alltid kallat henne Einstein 
Råkade ut för nått liknande härom veckan när jag städade toaletterna och Imie var med och stjälpte till. Hon snodde runt fötterna och var allmänt nyfiken på det jag gjorde.
Hade precis torkad av, borstat ur och spolat toan i duschrummet men inte stängt locket utan jag stod och sköljde ur trasan i handfatet. Då tar hon ett skutt upp på kanten och kämpar sig snabbt över. Hon hänger sen i baktassarna ner i toan nån sekund för att undersöka men porslin är halt så hon glider snart hela vägen ner i skålen. Jag hann få tag i svansen innan hon for ner helt men en halvblöt iller blev det och hon gillade det inte.
Tur toan var helt ren i.a.f. så det var ju bara att torka av henne så gott det gick.
Man borde ändra utrycket till "curiosity killed the ferret" istället.
Hoppas hon lärde sig nått i.a.f. men i vanliga fall så brukar det toalocket vara stängt.

Haha ChewMee vägrar att gå upp på övervåningen nu så hon lärde sig nåt
. Det ska bli kul att se hur länge hon minns.