Vilket foder bör man köpa till iller?
Jag kör just nu på Taste of the wild men ser att illrarna börjar tröttna på det fodret och undrar vilket foder som man bör ge dom istället? Tacksam för svar!
Carnia eller Orijen skulle jag rekomendera =)
Här hemma så kör vi på eukanuba lamm/kyckling sedan varier jag oerhört i barfen istället då gillar han alltid torrfodret^^
jag undrar också lite. Jag har innan kört vitalin men har bytt nu till orijen. Min lilla tjockis är dock inte överförtjust över detta trots att det nu gått nästan två månader.
Barf funkar inte då jag bara har en iller och själv inte äter kött och han inte uppskattar uppfryst mat. :(
Någon som testat båda och märker om dom tycker bättre om carnia?
Jag kör Carnia & Vitalin + halv-Barfar valparna.
Carnia & Vitalin-mixen har gjort under för min äldre cancersjuka illertant. Hon har fått tillbaks sin päls och får äntligen behålla sin vikt.
Tweedlee tweedlee Tweedlee dum, I´m as Sweet as Bubble Gum.
Mercy mercy Puddin' pie, I've got Something that Money can't buy..!

#4 rågan är vart man nu skall få tag i vitalin =( kör samma blandning som dig
#4 Hm? Kanske skulle köpa en säck Carnia till min anorektiker…..Norpan är så tunn, så tunn, trots att hon äter så mycket hon orkar och kan.
Hillbiörns illrar finns på Facebook.

#6 gör det. värt att testa
#3 Bara föratt man har en iller så betyder inte det att man inte kan barfa=) Har själv bara en iller. Kanske är så att din iller inte är van vid kött och därför inte gillar tinat, för det gör ju ingen smakskillnad. Det enda man ska passa sig för när dte kommer till frysning är ju hjärtan då taurinet är i princip borta efter 4 veckor.
#6 Jag blandar ca 2 tredjedelar Vitalin med ca 1 tredjedel Carnia(mätter i volym, inte vikt) + att hon får nåra droppar laxolja varje dag istället för några gånger i veckan. Det har fått henne att stadigt gå upp i vikt utan att falla tillbaka. Är så fruktansvärt lycklig över att hon fått både vinterhull och lite vinterpäls trots hudcancern.
Tweedlee tweedlee Tweedlee dum, I´m as Sweet as Bubble Gum.
Mercy mercy Puddin' pie, I've got Something that Money can't buy..!
#8 Nej jag har försökt massa grejer och han äter färskt men så fort det varit fryst en gång så rör han det inte. Jag vet inte vad han vill säga att det är för fel på det men det enda jag kan märka är att det blir lite skillnad på konsistensen iaf på hjärtan men då har det även varit inom 4v.
Ja är det någon som har tips på vitalin-återförsäljare så hade det varit toppen då man i så fall skulle kunna blanda det med annat.

#10 finns inget vitalin återförsäljare i sverige just nu =(

#10 Har du prövat att värma det lite, typ "levandetemperatur"?
/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus