Registrera iller?
Stif håller på att få upp den nya sidan…så den gamla finns inte längre. Registrering hos stif gör man på illerreg1@telia.com
Man kan även registrera hos Svenska iller vänner..men där vet jag inte vem man kontaktar.

Jag känner mig också lite vilsen i föreningsvärlden. Om man är medlem i ex STIF, är illern automatiskt registrerad då? Vad innebär det att illern är registrerad?
Kerran ska hjälpa mig med det :) Hon är jätte duktig att prata så att man försdtår, prata med henne :)
Hejsan!
Allt om registrering hos Illervänner hittar du på deras hemsida: http://www.illervanner.se
Har vi missat att skriva ut någon information så får du gärna höra av dig till registrering@illervanner.se
Mvh
Liselott

om man vill registrera på www.illervanner.se så kontaktar man registrering@illervanner.se
#2 nej, för att illern ska bli registrerad måste du skicka in illerns uppgifter till illerreg1@telia.com de flesta uppfödare registrera sina valpar hos stif eller siv innan de säljs. Så har illern stamtavla står reg nummret där om de är registrerade. Annars är det bra att registrera illerns chipnummer.

måste illrar vara chippade om man registrerar dom ??

# 6 Stamtavlan från STIF? Jag tror nämligen att uppfödaren registrerade Indra, men jag har inte fått någon stamtavla därifrån utan har bara den jag fått från uppfödaren. Därför vet jag inte om hon är reggad eller inte nu. Får ta och kolla upp det.

#1 nu har jag skickat in uppgifterna till den emailen. ska jag vänta på svar på emailen eller kommer det i brev?

jag har väntat två veckor på att få svar. kommer jag få svar någon gång?
Det är alltid långa väntetider nu när det är valpsäsong.
Sara

Har tyvärr inte heller fått svar
putt
Sara
Hos Illervänner kan du hämta registreringsblanketten direkt från hemsidan och sen skicka in den.
Mvh
Liselott
#8# Både jag (Trollvalpen´s) och Camilla (Mellanhedens tamillrar där väl Indra kommer ifrån) reggar alla våra valpar i STIF, det kan dock ta lite tid innan vi får hem stamtavlorna från Anders. Han har registreringarna på sin fritid, och han tar alla i turordning, så det kan ta upp till ett par 3 månader innan vi får hem dom och kan skicka dom vidare till våra valpköpare. Men dom kommer alltid fram. Jag själv brukar säga till att om köparen inte har hört något från mig på minst 2-3 månades tid, att dom ska kontakta mig så jag sen kan kontakta Anders och höra hur långt just mina stamtavlor är komna (men då jag nog glömmde att säga till er när du fick Vimla och Ulrika fick hem Silke, så säger jag till nu. Att skulle det ta mer än dessa 3 månader, så hör av dig, så jag kan höra med Anders hur långt komna dom är. Tror att jag bara sa till om att jag skickar film och stamtavla sammtidigt med lite mera leksaker).

på köpeavtalet så står det Under reg. hos SKILLS. jag har pratat med susan (uppfödaren) och hon har försökt få kontakt. men vi har fortfarande inte fått något svar. så lång tid ska det väl inte ta för oss att få nummren?
jag vill ju så gärna ha en stamtavla på min bäbis ^^
#16 Där måste det ha uppstått ett litet missförstånd
. Inom SKILLS finns det ingen registrering utan din uppfödare måste mena STIF.
Med vänliga hälsningar Anette Hillbiörn, ordf SKILLS
Hillbiörns illrar finns på Facebook.