OT Grannsämja
Vi är ju några stycken som hänger här inne med olika erfarenhet. Jag bor för första gången i en egen lägenhet, en hyresrätt. Det finns en regel i kontraktet som säger att man skall plocka bort sin tvätt efter tvättpassets slut. Det är en lägenhetsinnehavare som inte gör detta utan ALLTID förvarar sin smutstvätt i tvättstugan. Nu för andra gången så har jag mötts utav åsynen av smutsiga underkläder med väl synliga flytningar på. Detta är enligt mig väldigt äckligt.
Någon som har tips på hur man taclar detta utan att skapa granosämja?
Hur du tacklar detta: Släng ut grejerna ifrån tvättrummet. Skriv en lapp: "Hej. Enligt regler i kontraktet måste du plocka undan din tvätt efter passets slut. Det är lugnt den här gången, men jag flyttade på din (smuts)tvätt. Nästa gång vore jag jätteglad om du kunde göra det själv.
Varma hälsningar,
En granne"

Hehe jo det är väl det jag hade velat göra dock så vill jag inte bli the bad guy som ställer till med bråk:P är ute efter en lite mer diplomatisk lösning om det är någon som har tips på sådan^^
Kasta kläderna i soptunnan och skyll på nån annan 
Skämt åsido, ska komma på nåt bra du kan göra. Behöver lite tid bara 
Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

Personligen skulle jag ta tvätten och lämna den till ägaren, om jag visste vem det var vill säga.
Skulle bara säga att dom nog glömt tvätten ganska trevligt och hoppas de fattade piken.
Om inte skulle jag göra om det men förklara att det störde mej..
Skulle jag skriva en lapp mot alla odds så skulle jag hålla den kort och trevlig; _Hej grannen! Jag skulle uppskatta om du försökte komma ihåg tvätten :) Ha en bra dag, Veronica.
_Tror det går under trivselregler förresten!
Nu är jag inte jag typen som stör mej på sådant iofs, försöker att inte ödsla energi på mindre saker :)
/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus
Jag som bott i hyresrätt i hela mitt liv skulle nästan tro att det är bäst om du ringer hyresvärden dom kanske har en husvärd som kan ta hand om detta.
Urk jag mår illa stackars er. Du kanske ska säga att det finns hälsovådligt avfall i tvättstugan och att dom ska komma omedelbart innan någon blir smittad