Förstoppning?
Hej! Är ny här och har en fråga, har märkt att här finns mycket duktiga illervetare! :) märkte idag små röda gummibitar i min 4 månader gamla illerflickas bajs och märkte att hon ätit på en skosula. Bajset är från igår och gav henne paraffinolja idag. Hon har ätit och druckit normalt idag och värkar pigg som normalt! Det har inte kommit ut några gummibitar idag och henner bajs verkar normalt. Kan jag vara lugn eller kan det ännu finnas gummibitar i hennes mage som kan leda till förstoppning senare? Borde jag föra henne till en veterinär? Är orolig, och väldigt tacksam för svar! :) /Malin
Det finns alltid en risk att det finns bitar kvar som kan ligga still men som i framtiden kan spöka. Men jag hade hållt koll på henne men så länge hon äter och dricker hade jag inte gjort något. Skulle hon däremot sluta äta och bli slö och hängig hade jag tagit henne till vetten fort och krävt kontraströntgen.
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."
Skall hålla noga koll på henne, tack! :)

Har det kommit ut något mer eller verkar det lugnt? :)
/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus
Inget mera har kommut ut och allt verkar lungt! Har plockat bort skorna från golvet nu! :)