Ett liv efter detta.
Ja, om ni fick leva ett liv efter detta. Vad skulle ni helst vilja vara för djur då?
Jag vill bli en björnhona.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Lejon eller Delfin

En katt i en soffa på landet där det bor en snäll tant/farbror som ger mig mat och kärlek

Varg!! eller iller… eller en örn, näktergal elller falk :) Det finns onekligen lite att välja på :)
giraff! =)

En iller med en snäll husse som skulle ha mig hela livet kanske. ;)
Nä jag vet faktiskt inte..
En katt och bara ligga och lata sig

Hum en enorm brunbjörn, bengalisk tiger eller en kungsörn kanske inte skulle vara helt fel fast det e ju bara det att jag inte direkt älskar rå mat. Men jag skulle va bra nöjd om jag i huvud taget föddes om igen 

Hmm, jag tycker inte heller om rå mat. Inte ens suchi (hmm vet ju inte ens hur det stavas). hihi
Jaja, sådan där japansk mat i alla fall. Rå fisk är det på svenska.
Fast jag tror inte man bryr sig om det om man föds om som till exempel björn.
Audiatur et altera pars

Det återstår att se
undrar föresten vad oddsen är man kanske skulle ta o sattsa en sedel?

Hmm, undra hur man bevisar att man verkligen blivit till exempel en björn i nästa liv.
Kan vara kruxigt att få tillbaka de sattsade pengarna då, och om man är björn, vad sjutton ska man med pengar till?
Audiatur et altera pars

Det återstår också att se hahaha näe men jag tänkte faktiskt inte så långt man är ju inte direkt bortskämt med IQ här borta 

*Asg* Då är vi två då. hihi
Att du inte var det visste jag redan, annars hade du aldrig nappat på förslaget att låna hem min NIkita ju.
Audiatur et altera pars

JO men när hon väl får syn på alla mina konstiga blommor o hemmagjorde illrar så kommer hon nog först att hamna i ett shock tillstånd men sedan ska det nog bli ordning på henne det har likartade händelser på pluto bevisat
?!

*Asg* jasså du tror det du.
Vill du veta vad jag tror?
Audiatur et altera pars
Jag skulle vara ett katt-djur. Fria, Starka och oerhört vackra…
Hmm vad skulle jag vilja bli för djur.
Det är ju riktigt svårt. Antingen ett djur som kan flyga eller ett djur som lever i vattnet.
Jag skulle nog vilja vara en delfin. Dem är ju väldigt intelligenta djur. Dem lever ju i lite varmare vatten oxå. Är ju den värsta BADKRUKAN som finns, så vattnet måste vara lite varmare än östersjö vattnet. 
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Delfiner är mysiga. Ska skriva in anledningen till varför jag vill bli en björn. Hmm, när jag hittar på texten vill säga.
Audiatur et altera pars

Japp, en björn vill jag bli……….
I mitt nästa liv vill jag bli en björnhona…….
Om du är en björn, kan du sova hela vintern.
Du gör absolut ingenting i sex månader.
Det kan jag leva med.
Före du går i ide, måste du äta tills
du i princip rullar fram.
Jag kan leva med det också……….
Om du är en björn, föder du två barn
(som är stora som en valnöt) och det medans du sover.
När du vaknar upp är dom halvvuxna,
mjuka och urgulliga ungar.
Det kan jag defenitivt leva med!
Om du är björnmamma, vet alla att du menar allvar!
Du slår ner alla som plågar dina ungar.
Om ungarna dina inte uppför sig:
Slår du ner dom också!
Det kan jag också leva med.
Om du är björn, förväntar
sig din make att du morrar när du vaknar!
Han förväntar sig också att du har håriga ben,
dålig andedräkt och överflödigt kroppsfett.
Japp! Jag vill defenitivt bli en björn!
Audiatur et altera pars
Det var en riktigt bra text om varför man vill vara en björnhona. 
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Ja, så nu kanske ni förstår varför valet föll på en björnhona. hehe
Annars är jag varg frälst så det hade nog blivit varg, om jag inte sett denna text.
Audiatur et altera pars
Visste ni att DELFINER är det ända djur förutom människan som har sex för att det är roligt?
De mobbar, dödar, har sex mm. Precis som människor… Slutsats: därför vill jag inte bli delfin… En annan värld med samma förutsättningar, låter konstigt.
Däremot att bli delfin för att de e vackra, jo… men inte för det "sociala"…

Men shelby, är det sååå illa att ha sex för att det är roligt? *Asg*
Audiatur et altera pars

jag skulle velat bli en varg helt klart!
men efter som de är så utsatta o flers skjuts vart år här i norden så skulle jag före dra att få leva innom ett stort naturreservat där människor inte får jaga döda eller skada djuren, eller varför inte vara en av de tama vargarna på kolmårdens djurpark?
jag har länge önskat att få gå in till vargarna där på kolmårdens det vore en redig upplevelse helt klart!!!
en artikel om det finns på länken

Ja, det är en upplevelse att vara bland vargarna där. Vi var där och åkte igenom med bil. Och vart stående i en timme inne i varghägnet. Man får egentligen inte stanna med bilarna. Men vi hade inget val. Det kom fram tre stycken och lade sig framför bilen sedan hade vi resten av dem på sidan. hihi
Audiatur et altera pars

åååh så avensjuk jag blev på dig nu du!
jag har velat besöka dom väldigt länge nu men de blir aldrig av konstigt nog…
det e dumt att bo den biten ifrån som jag gör här nere i skåne. men men jag ska dit förr el senare så det så

Ja, det var en super upplevelse. Under samma resa så hade vi en struts som försökte stjäla våran vindrute torkare. Det är ruggigt starka djur det där.
Jag slog i rutan från insidan och han från utsodan. till slut slog vi på vindrute torkarna så blev han rädd.
Bilen bakom hade inte samma tur. Antagligen blev han förbannad över att han inte fick våran torkare så han stal deras kofångare. hihi
Så häftigt, och inte fick de kliva ur bilen och ta upp den heller. hehe
Audiatur et altera pars

haha ja strutsar är roliga djur! jag har sett en som kört ner huvudet i en väska och lockat åt sig saker! de e snabba o de plockar vad det kan komma åt att ta

Ja, men det small i vindrutan så vi trodde den skulle spricka. Det är starka djur alltså. Hade ingen aning om hur starka innan den resan på kolmården.
Audiatur et altera pars

ja de e jätte starka!
jag hade inte velat bli biten av en struts inte… *aj*
visste du att man kan rida på en struts. det var en djur skötare som tog tag om nacken o hoppa upp o satt kvar en bit då den sprang iväg bara för att visa att det går o att man kan göra det.
men jag hade då aldrig vågat det tänk om den vänt sig om o bitit haha

Eller helt plötsligt blivit skraj för något och stuckit ner huvudet i sanden. Plopp säger det så hade man farit vidare utan varken struts eller vingar. hehe
Audiatur et altera pars

haha! jag kan se de framför mig skrattar massor

Hmm, kan tänka mig att man kan hålla sig för skratt medans man flyger i alla fall. Fast visst ser det lustigt ut om man fram manar bilden i huvudet. (min låga humor bara)
Audiatur et altera pars

jag har otroligt bra fantasi så det va ju ingena problem att se det hela hända i huvudet på mig

Ja då är du som mig då. Jag kan också få de mest fantastiska scenarion att spelas upp i skallen på en. hehe
Audiatur et altera pars

Jag har varit på vargguidning i kolmården.. det var helt enkelt underbart!!! Detvar några år sedan nu, så jag är inte säker på om de har kvar samma vargar fortfarande. Men löedarvargen hette i alla fall Devil och var en riktig tjuv. Han försökte stjäla kryckan av en killarna som var med :) Vi hade blivit tillsagda att stänga alal fickor eftersom vargarna brukade försöka plocka saker frpn besökarnas fickor. Min favoritvarg hette Porthos (efter de tre musketörerna) och jag önskade att jag hade kunnat tagit med honom hem, han var så mysig :)
Ska se om jag hittar några foton från den gången, så kan jag lägga upp dem här.. När jag och kompisen var på väg hem från vargguidningen så svängde vi förbi travhästen Texas, min kompis skulle använda honom till sitt sto och ville få träffa honom. En trevlig och vacker herre var han, och inte reagerade han på att det doftade varg från våra kläder heller :)

japp o det e lite själv roande med!
tänk så tråkigt det skulle va om man inte fick saker att skratta åt lite då o då

Ohh, hoppas du hittar kort.
Audiatur et altera pars

Elaka, elaka, elaka Therese. Här kommer hon och säger åt mig att strutsar inte sticker huvudet i sanden vid fara. Johooo, säger jag. för jag har sett dem stå med skallen ner i backen. Hmm, fast okej efter att ha läst på tjugo olika struts sidor så gjorde de strutsar jag såg det inte på grund av fara. Therese hade rätt, igen! hehe
Audiatur et altera pars
#18 Vilket härligt liv.
#26 undrar vad försäkringsbolaget sa…kan ju tänka mig att skadeanmälan måste varit rätt rolig att läsa: Strutsen tog vår kofångare!

*Asg* Det satt vi faktiskt och skämta om dagen efter när vi vart påminda genom tidningsskriverierna.
Undrar vad man säger en sådan gång. fnissar
Audiatur et altera pars