Iller iFokus

Iller

Etikettoff-topic
Läst 307 ggr
sarae
0

OT Så otroligt less!

Just nu e jag så otroligt less! I våras bestämde jag mig för att gå tillbaka å jobba på mitt gamla sommar jobb. Pratade med chefen å fick iaf en tjänst på 75%. Jag sa att jag kunde börja jobba f.rom den 24 maj om det behövdes. Så jag tog mig upp till landet tidigt. Två av mina kompisar jobbar oxå där å började jobba för 3 veckor sedan. Förra veckan får jag reda på att jag först kan börja efter midsommar. suck. Igår får jag reda på att jag inte ens finns med på schemat för de 2 första veckorna i Juli. Detta innebär att jag bara kommer kunna jobba ca 2 veckor i sommar. Så nu sitter jag här helt totalt kalas pank. Kan inte få ett annat jobb här för allt e taget. kan inte göra någonting för jag har inga pengar. Jag som hade tänkt jobba extra mycket iår för att klara hösten men icke. Jag blir så innerligt less på folk som gör så. Hon hade väl kunnat säga detta tidigare så jag kunnat söka något annat i stan?

Sorry…bara tvungen att skriva av mig å morra lite ;)

sushi
0

=(

sofie
0

Usch vad träligt :(

babsan
0

vad jobbigt :/

JossanH
0

men är det inte så himla typiskt! sånt där gör mig riktigt förbannad också!

Sajtvärd på Iller.ifokus

HannaM
0
Nettan
0

Det där med pengar är ett ständigt gissel.

Själv sitter jag och väntar på att f-kassan ska godkänna min sjukskrivning. Men UAS säger att de tror att den inte blir godkänd för att jag har pluggat i ett halvår mellan sjukskrivningarna. Jag har panik och är livrädd att jag inte får pengar. Vi klarar den här månaden utan dessa pengar, men nästa blir inte rolig.

Folk verkar glömma att det finns en människa bakom alla incidenser. Din chef verkar inte fatta hur du som student är beroende av dessa pengar.
Har du ringt och pratat med honom och frågat varför?

sarae
0

#6 jag har pratat med henne face to face varje dag i princip å får bara svaret att jag inte kan börja förän en av de ordinarie går på semester. dessutom fick jag igår reda på att hon istället har tagit in en NY tjej som börjar direkt. Jag blev lovad jobb i mars…det är helt sinnessjukt, Men hon har väl något emot min familj. Liten ö liksom ;=)

Gasoline
0

Förtstår att du är less. Har varit med om liknande med det var angående linje på gymnasiet, dom "kickade" mig en månad innan vi skulle börja.

Om jag var i din situation skulle jag ha blivit mer än less, skitfarbannad! Vadför går det inte att söka något annat? Du borde gå till högsta höns angående detta och försöka reda ut detta.

Faxlin
0

Men vad sjutton håller hon på med. Är hon helt rubbad i huvudet. Jaja, jag vet att man inte ska säga så. men det här var skitfult gjort.
Jag tycker du ska bussa din mamma på henne.

Kramar i massor

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

SofiaBlomberg
0

Förstår dig, Jag vart lovad en fast anställning av min brukare, senare så pratade jag med en annan tjej som jobbar där å hon sa att jag inte skulle få den , utan 2 andra tjejer, brukaren hade altså inte sagt något till mig. så jag sa ju nej till alla sommarjobb. Som tur va så vart en tjej sjukskriven på ett annat jobb så jag jobbarlitegranna iallafall.

MVH Sofia

Medarbetare Akvariefisk.ifokus

sezierra
0

då är vi två som har blivit svikna ang jobb… hoppas bara jag har pengar att försörja min lilla som kommer snart. Man vill ju inte att djuren ska fara illa för att man själv är pank.

AlbaStiffler
0

Vad är det för sommarjobb sarae? *nyfiken i en strut* Låter ju rätt kasst av arbetsgivaren iaf… surt.

sarae
0

#12 inget mer spännande än Konsum på sommarstället. Men det är det enda jobb här på ön som man får schema och fasta tider på.

Anledningen till att det inte går att söka andra jobb är för att jag e på en liten ö med ytterst få arbetsmöjligheter och platserna blir tilsatta ett halvår i förväg och de som har jobbat tidigare har förtur. och eftersom jag jobbat på konsum i flera år här så har jag bara chans på konsum. Alla andra ställen tar i princip bara in samma personal år efter år.