Iller iFokus

Iller

Etiketterskötselbeteendeuppfostran
Läst 430 ggr
Flisa
0

fågelmord

jag vet att det är naturens lag och det där. men jag klandrar ändå mig själv liksom. hade jag varit nogrannare att stänga burdörren osv osv.

Lucifer gick som vanligt ute och utan att veta att burdörren var öppen satt jag och läste. Hörde bara vingslag och skrik. Hann precis se illern bita fågeln i nacken, och så ett sista krampryck från fågelns sida, och sen kom en blodig iller med en lika blodig fågel i munnen. Blod och fjädrar överallt.
När jag skrek till släppde Lucifer fågeln och sprang iväg. Gud vilken sorg jag känner. Tusse (fågeln) har vi haft i nu ungefär 7 år, det känns som om han är en del av vår familj, precis som dom andra fåglarna. R.I.P.

babsan
0

vad läskigt, men man kan alltid glömma saker…beklagar verkligen sorgen :'(

Flisa
0

tack… det är så hemskt, man tänker "inte LUCIFER, vem som helst men inte Lucifer!"

TanjaS
0

Stackars lilla Tusse :0(

_Ty_
0

Usch :(
Jag har varit med om att en hund jag hade klapp en kattunge rätt över nacken. INGET kul.

Beklagar sorgen.

maggan
0

Usch beklagar.

Var det en stor fågel?

AlbaStiffler
0

Min familjs hundar klipper alla katter som kommer i närheten. har väl tagit ett tiotal katter på kanske 10 år… så ungefär en om året ryker på bondgården. Men bara de "ovaksamma" katterna. Trist, men omöjligt att ändra på, har de väl lärt sig så är de hopplösa att vänja av, och även fast det kommer nya hundar så lär sig de unga av de gamla… *suck* Never ending story. Tur att det finns mycket katter på en bondgård. :)

Faxlin
0

Nej vad hemskt, jag beklagar sorgen.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

sarae
0

Usch va hemskt! beklagar verkligen sorgen. Även rickie hade gjort detsamma…riktiga jakt illrar de där två. stackare!

Norrskenets
0

usch va hemskt=(

Madde
0

beklagar sorgen

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

JossanH
0

ja, usch vad hemskt. inte nog med att en kär familjemedlem dör, det var pga en annan kär familjemedlem… Stackars

Sajtvärd på Iller.ifokus

Flisa
0

tack alla :(
5# undulat..
8# ja.. föräldrarna var jaktillrar inte sant?
11# ja, jo, det blir liksom inte direkt bättre..

skrollan
0

Jag beklagar sorgen med er verkligen! Hemskt !