Iller iFokus

Iller

Etikettersäljesköpesomplaceras
Läst 3815 ggr
[HippieAngel]
2012-10-03 04:41
2

Lilith omplaceras!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Några av er kanske läste mitt itdigare inlägg om mina två illertjejer som behövde omplaceras. Och nu när Aura, den ena tjejen, fått ett nytt hem så tänkte jag göra ett inlägg om bara Lilith och därmed kanske öka intresset för henne då jag inte gillar att hon inte längre har någon illerkompis.

Anledningen till att hon säljs är att min deprission börjar bli värre och jag känner att jag inte kan ge henne den tid som hon verkligen förtjänar. Det är ett fruktansvärt jobbigt beslut.

-----

Lilith är född 2009-04-16 och är därmed 3 år gammal. Hon är pastell med två små bruna fläckar på nosen som alla finner oerhört charmiga. Hon är även en ganska liten iller till sin storlek.

Hon älskar promenader, att LEKA, att bli kliad i nacken och att bli upplockad och hållen i. Ibland ligger hon i knät, ibland inte. Det är upp till henne själv, för hon själv anser att hon är en adelsdam som själv bestämmer. Går på lådan gör hon som tur är automatiskt, i 99% av fallen.

Jag hoppas att Lillan får komma till ett hem med obegränsat med kärlek, där hon tas om hand och leks med varje dag. Jag önskar även att nästa ägare redan har minst en iller, och allra helst då en illerkille eftersom hon älskar pojkar ;) Tjejer kan hon ibland leka lite för hårdhänt med (aldrig något allvarligt, men tjejen i fråga kan bli antingen rädd eller förnärmad), då hon är ganska dominant i flocken.

Vi finns i Hällefors i Bergslagen, och jag nås på telefonummer 073 8175 592. Ring helst då jag har svårt att ta bara sms seriöst.

Hoppas någon känner något för min lilla älskling!

/Sanna

VeronicaKahlbäck
2012-10-03 21:16
0

Hon är en söt liten tjej! Håller tummarna för att rätt person trillar förbi annonsen :)

/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus

[HippieAngel]
2012-10-04 03:48
0

#1 Tack Veronica, det hoppas jag med :)

[HippieAngel]
2012-10-08 02:36
0

Jag hoppas verkligen att någon läser detta och faller för henne precis som jag gjorde. Hon är verkligen världens snällaste tjej och jag avskyr att hon inte får den tid hon förtjänar :'(

Guldheden
2012-10-08 07:46
0

Varje gång jag läser denna önskar jag det var Januari, letar ju efetr en kompis till Thelle, men flyttar till större först då.

hoppas verkligen det löser sig för damen!

[HippieAngel]
2012-10-08 17:31
0

Jo jag med :( hon är ju så snäll och fin, vackrare tjej får man leta efter!

Nilam
2012-10-09 08:24
0

Åh så fin, jag älskar pastellfärgen. Tyvärr skulle hon nog inte funka med mina tjejer, då dessa tjejer är båda väldigt känsliga och en dominant iller skulle nog bli för stressande för dem. Dessutom säger mannen min nej till fler illrarObestämd

Lycka till! Hoppas hon hittar ett toppenhem.

zickan
2012-10-09 19:17
0

Vem har fött upp henne?

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

[HippieAngel]
2012-10-09 21:26
0

#6 Usch vad synd :( Ja hon skulle gärna ändra sig om hon kunde xD

#7 En tjej som heter Silvana Eriksson :) Och Liliths pappa heter Igor och mamman heter Tindra ;)

Keen
2012-10-09 21:49
0

#8 Igor klingar bekant. Kan det vara Astas ende bror måntro..?

Tweedlee tweedlee Tweedlee dum, I´m as Sweet as Bubble Gum.
Mercy mercy Puddin' pie, I've got Something that Money can't buy..!

[Thiah]
2012-10-12 17:30
0

Vilken söt tjej du har. Är så sugen på iller men sambon menar att jag har tillräckligt med djur….. bah Flört

[HippieAngel]
2012-10-15 19:00
0

#9 Jag vet tyvärr inte, det enda jag känner till runt hennes släkt är det som står i stamtavlan.

#10 Ja hon är helt underbar, men snart kanske jag måste, och det här skär som knivar i mitt hjärta, lämna henne ifrån mig till ett akuthem. Jag mår helt enkelt för dåligt för att ha ett djur av något slag just nu, när jag sover större delen av dygnet och har ångest resten av det.

FINNS DET NÅGON SOM SKULLE KUNNA STÄLLA UPP SOM AKUTHEM FÖR MIN ÄLSKLING? :'(

[Nathalie62]
2012-10-15 20:02
0

#11, Önskade verkligen att jag kunde hjälpa dig :-(

Rebellkatten
2012-10-15 22:42
0

Om hon skulle klara sig som ensamiller ett tag så skulle hon kanske kunna flytta hit.

Men jag och sambon har aldrig ägt en iller tidigare, jag är visserligen djurvan och arbetar på katthem och har massor med tid över till en iller, men tills vi vant oss lite mer vid den nya tillvaron skulle hon nog få vara ensamiller.

Vi bor i Enköping så det är inte så farligt långt bort.

[HippieAngel]
2012-10-19 00:10
0

#13 Det skulle hon bara någon har tid att leka med henne ett par gånger om dagen! Absolut! Och hon är en fantasktisk förstagångsiller, hon var min allra första :D

Rebellkatten
2012-10-19 00:23
4

Så fort min sambo vant sig lite vid att ha djur tänker jag absolut skaffa en iller till. Det är väl samma som med andra djur att det nästan alltid är bäst att ha en kompis med samma intressen; typ äta kycklingvingar, sova i en hög och leka samma lekar.

Vi har redan illersäkrat vårt hem till 70% och ska bygga en grind för att ingen iller ska kunna smita ut genom dörren. Men när det är färdigt kan vi låta en liten lurv flytta in.

Jag är sjukskriven och arbetstränar 2-3 dagar i veckan på Djurskyddet Hitta Katten och min sambo Jesse jobbar som fibertekniker i stockholm. Men vi är lite hemmapotatisar så vi har mycket tid för promenader och illerbus.

Vi har iaf bil och tid både den här helgen, på söndag och nästa helg för att komma på besök ifall det skulle kännas okej.

[HippieAngel]
2012-10-20 02:12
1

Ring mig i så fall helst på mobilnummer 0738175592 så kan vi prata mera och göra upp en eventuell tid för besök :)

VeronicaKahlbäck
2012-10-20 12:32
0

Låter bra det här:)

OT, drömde att Lilith flyttade hem till mej inatt :O Vet inte riktigt varför men har ju varit en hel del kring henne här inne, känner väl för henne :P

[HippieAngel]
2012-10-20 18:38
0

#17 Aww vad gulligt! :D

d3nkatt
2012-10-21 19:57
0

Kan hon tas till Nynäshamn / Oskarshamn kan jag ta henne. Min William tror jag skulle se fram emot en kompis(:

Rebellkatten
2012-10-21 20:36
1

Nu har Lilith flyttat till Enköping.

VeronicaKahlbäck
2012-10-21 21:04
0

Härligt! Då låser jag tråden så får du gärna starta en välkomsttråd med bilder eller så :D

Inlägget är låst för nya kommentarer