Iller iFokus

Iller

Etikettberättelser
Läst 298 ggr
skrollan
0

Panik

Jag vet inte vad jag ska ta mig till nu. När vi kom hem nu efter midsommarhelgen så stank det fruktansvärt i trapphuset. Och självklart så kände vi igen lutken, det kom från våran lägenhet. Saken är den att jag kan inte förstå vad jag ska göra, det luktar värre där ute än inne i hallen. Även fast mamma plockat en massa bajs och kiss när vi vart borta och jag städat och skurat hela lägenhetehn käns det som, så luktar det hesmkt. Väntar bara på att vi kommer att bli vräkta p.g.a detta ;) Vad ska jag göra??

Aelsklinn
0

Vad är det som luktar? Är det illeravföring, skunk eller brunstig iller? Kanske undangämt kött som ligger och ruttnar?  Jag vet att mina kmpisar fick byta dörrfoder in till deras lägenhet samt vädra ur trapphuset varje dag under den tiden deras hane var brunstig. Han luktade inte tårta!

Faxlin
0

Exakt, försök att lokalisera vad det är för doft. Sedan rekomenderar jag att ni vädrar i trapphuset också. Kanske till och med visar er goda vila och städar av i trapphuset medans ni torkar med snuffagott medel fär ute så vädrar ni. Kanske gör att folk blir gladare i alla fall.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

dette
0

efter som att din iller hane är så liten så tror jag inte att det är illrarna som luktar så starkt.. det är nog något undan gömt som ligger och ruttnar… tycker inte iller avföring skulle lukta såå mycket..

sarae
0

stark doft kan även bero på foder. Vissa foder gör att avföringen samt illern luktar mycket mer.

Testa att rengöra med bikarbonat blandat med vatten. Häng upp lite wunderbaums i trapphuset kanske? ;)

ferretgirl
0

Illerbajs luktar inget eller nästan inget när dom väl är kastrerade. Och är det en valp så luktar det inget med mindre att du har en kull på 4-5 valpar. Så jag tror det så som #1# säger att det gömt något någonstans som ligger och ruttnar, för det kan lukta hemskt vill jag lova.

skrollan
0

Ja, det är inte brusntig iller iaf eftersom han är 10 veckor. Men det är bajs, är väldigt säker ¨på det. Jag får hjälpa till att städa, kanske testa med wunderbaums . men då erkänner vi att det kommer från oss bara ;) Haha.

# Nej, men usch, säg inte så. Det blir inte kul att berätta för killen :P

Ja, det kan finnas mat. Skulle inte förvåna mig om jag hittade. Men oftast är det bara torrfoder framme och när dom får kött och sådant är det stenhård koll på dom eftersom att dom gärna gömmer det. Hmm, fundersam!