Hur högt?
När ni har avspärrningar i dörrar och till trappor, hur höga måste de minst vara för att era illrar inte ska ta sig över?

Bab´s tar sig över 45

Av säkerhetssjäl för bortglömda saker de kan hopa upp på så är mina 90 cm.. onödigt högt men ibland får de vingar de små liven
Carpe Diem

Om man lägger ett rör eller annat högst upp så behöver man inte har SÅ högt.. vi har cirka 70cm och ingen tar sig över, men 70cm utan rör klarar frodo utan problem.
Vi är nere på… 58cm. Ingen som har så lågt? Idag la pojken på ett rör åt mig men det behövs inte egentligen…

vi har 65 inomhus där det inte är skaderisk på andra sidan utan bara för att hålla honom ur vägen vid damsugning och liknande och 90 eller om det är 95 ut mot balkongen
Vi har bara 55 cm det tar sig ted över men numera har vi ett rör uppepå så nu kan han inte längre få tag om kanten och stannar snällt i avspärrningen :)
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

Jag har 90cm högt och det är omöjligt för mina små att ta sig över. Tyvärr är det också ganska svårt att ta sig över för de i min bekantskapskrets med lite kortare ben också.
Jag har 80 cm så jag kan ta mig över utan att slå ihjäl musen.
Sara

#8: *asg* ja det är ju inte skönt. hihi
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

kan ju då tillägga att jag intehar vrait på balkongen sen vi satte upp avspärrningen… jag kommer nämligen inte över…

hehe lite får man väl offra sog för sin iller. Men du får se hur vi har gjort här hemma när du kommer. Kanske något att ta efter ;-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
#10 och eran pojke som är så otroligt vild… skulle nog räcka med en avspärrning på 30 cm till honom
, iofs så hoppade han hööögt över våran tygtunnel när han hade Crystal springande efter sig.. Hon är ju sååå farlig!!! Hehe.. 
Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

#12… hmpf… han är rädd för tjejbaciller tror jag=p men ska jag vara helt ärlig tror jag inte han ens är i närheten av att ta sig över 65 centimeters hindret men ut på balkongen vill jag liksom inte riskera nått alls.. vill ju inte bli av med honom så.. usch..
och på söndag bär det av till åsa, får se om ha när lika rädd för tjejerna där…. lilla fegisen =)
Jag har 80 cm ute på balkongen.. har sett Goliath försöka hoppa över men han kommer inte i närheten :P.. däremot har han tagit sej över 60cm förut.

Jag har avspärrningar in i sovrummet och ut mot köket. Där är det 50 cm högt. Den som går in i sovrummet kan Ior ta sig över, men den som går ut i köket har han inte förstått att han kan ta sig över. Han är väldigt blond min kille (albino) ;-)
Jag har en avspärrning på min altandörr på 60cm för säkerhetsskull. Där har ingen tagit sig över.

#1 babs tar sig över allt ;)

#16 haha, jag brukar inte ha avspärrningar men när jag sov över hos en kompis hade vi det och vi hade 45 som hon sog sig över ;) haha