Iller iFokus

Iller

Etikettallmänt-om-iller
Läst 498 ggr
gizmogrym
2012-10-12 15:25
0

inte kompisar

som sagt har ju fått hem en liten kompis till gizmo nu eller liten gizmo är mindre.det jag tänkte höra om det är gizmo är överlycklig kuttrar och studsar runt men den nya fräser och atakerar så nu har jag gränsat av huset med ett galler så dom kan lukta på varandra ska jag låta det vara kvar eller låta dom kommer låta hemskt men göra upp om vem som bestämmer vill ju inte att någon av dom ska bli skadad.

gizmogrym
2012-10-12 15:34
0

har ju erfanehet av gizmo som var jätte rebellen när hon kom till mig så den nya har ju både mig hemmet och en annan iller att vänja sig vid så när ungefär ska man komma på om det inte går en dag? en vecka ? all hjälp uppskattas

FerretCrow
2012-10-12 15:34
0

Slåss dom på blodigt allvar? för gör dom inte det tycker jag du ska låta dom gå tillsammans, dom måste tids nog bestämma rang

gizmogrym
2012-10-12 15:51
0

nja gizmo varken slåss eller väser hon är bara glad det är den nya nicki som väser och gör utfall mot henne och tyckte därför att rådfråga er törs jag släppa ihop dom nicki den nya illern soringer glatt omkring i huset och luktar på allt tills gizmo kommer i närheten då stelnar hon väser och atackerar

JossanH
2012-10-12 15:53
0

Låt dom vara tillsammans. Det låter ju inte som att det är speciellt allvarligt bara att den nya illern är väldigt osäker och därför hellre försvarar sig än släpper Gizmo in på livet.

Att dom gnabbas och slåss lite får du räkna med i början och ibland tar det månader innan 2 illrar gillar varandra, men jag tycker ändå det låter som att du har en bra grund och att dom säkert snabbt kommer bli vänner.

Gör deras möten lite trevligare nu till en början genom att tex låta dem äta äggula tillsammans.

Möten i koppel utomhus kan ocksa vara bra för att de ska bli vänner. Hade hemma en brunstig hane för ett år sedan. Min iller Marcello var skräckslagen de första dagarna. Bara lukten av honom gjorde att han låg under soffan hela dagarna och tryckte så jag tog ut dom båda i koppel och helt enkelt tvingade marcello att träffa den andra illern och efter det slutade han vara rädd för honom.

Sajtvärd på Iller.ifokus

Keen
2012-10-12 16:07
1

Ibland när nya illrar introduceras och några individer tar längre tid på sej att komma till rätta med varandra, då brukar jag efter en tid bada dem allihop och neutrallisera deras dofter lite med ett mild shampo. När deras egna dofter inte längre är så starka och deras dofter blandats ut med samma shampodoft så blir de alltid mycke lugnare. Det har alltid slutat med försiktigt positivt bus och sen har det inte tagit lång tid innan jag hittat dem sovande tillsammans.
Jag brukar bara bada illrarna med shampo en gång om året(Julbadet) annars. Men det här funkar bra och det är helt klart värt ett extra bad för att göra dem lyckligare.
Bara ett litet tips att ha i bakfickan.Glad

Tweedlee tweedlee Tweedlee dum, I´m as Sweet as Bubble Gum.
Mercy mercy Puddin' pie, I've got Something that Money can't buy..!

gizmogrym
2012-10-12 16:39
3

jag släppte ihop dom nu det peps från båda två rulladerunt skreks luktar mink i hela huset men nu kuttrar dom båda två och turas om att jaga varandra hmm verkar som om det blir bra det här

gizmogrym
2012-10-12 17:36
0

gjorde som du sa jossan dom har bråkat men inget alvarligt nu ligger båda och sover fast gizmo på sin vanliga plats och nicki i ett hus som gizmo inte velat ha

JossanH
2012-10-13 00:32
0

Det kommer säkert gå bra :) de kommer kivas lite nu ett tag men så helt plötsligt kommer du hitta dom sovandes ihop!

Sajtvärd på Iller.ifokus