Iller iFokus

Iller

Etikettoff-topic
Läst 140 ggr
AlbaStiffler
0

OT> Drunkningsolycka 1,5åring

Från UNT: "Drunkningsolycka i Tobo idag

En flicka på ett och ett halvt år omkom i en drunkningsolycka på en villatomt i Tobo i norduppland. Flickan var ute i trädgården där familjen har en nedsänkt pool. Poolen var övertäckt med plast, men flickan tog sig ut på plasten som troligtvis brustit. Hon upptäcktes livlös i vattnet och polisen larmades strax före klockan 12. Flickan fördes med helikopter till Akademiska sjukhuset men hennes liv gick inte att räddas. "

Till historien hör att pappan i familjen är min sambon bästa kompis och barndomskamrat. Vi såg helikoptern när den anlände till Akademiska och hörde djungeltrumman om vad som hänt 30 min efter olyckan. Fick just bekräftat att barnet dött. Sälj era pooler, säger jag bara! Vi ska aldrig aldrig skaffa pool! Nu ska jag ringa min syster och be henne sälja sin pool åxå… Hur beklagar man sin sorg till en sådan olycka? Vet inte om vi ska ringa eller skicka blommor… hur ställer man upp? *hopplöst* :-(

adam24
0

Det är så fruktansvärt hemskt, man kan inte ens föreställa sig…..

_Ty_
0

Usch fy fan va he,skt :(
Jag menar man gör allt man kan för att göra saker säkert.
Jag försöker att inte lämna mina barn ensamma i trädgården nu när vi både har studsmatta och pool.
Men jag är noga att säga att går jag in så håller dom sig på land och på marken. Men en olycka händer så snabbt.

Zaria81
0

Fy så hemskt, en olycka händer så lätt i den åldern,pepparpeppar har vi klarat oss hittils.

Tycker absolut ni kan höra av er och visa att ni finns och att ni bryr er, alla sörjer å olika, en del vill ha många människor runt sig och prata prata prata, medan en del väljer ett fåtal och pratar inte så mycket om det, iaf inte början. En blomma och ett trevligt kort är nog alltid välkommet.

Har inte förlorat något barn själv men en lillebror, och de som jag tyckte hjälpte mest var de som bara lät mig finnas och lät mig prata när jag kände att jag orkade istället för "förståsigpåare" som rev och slet i sorgen.

Ibland behövde man även lite hjälp med det praktiska som husdjur och lite matlagning osv när man var i chock.

Att någon bara finns och bryr sig är det som betyder mest.

babsan
0

näej ush fy vad hemskt :(
Zaria81  jag beklagar verkligen :(

Madde
0

Usch gud vad hemskt. =( beklagar verkligen sorgen =(((

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

NoraDede
0

ursh det där är så hemskt. jag beklagar sorgen. jag skulle tro att blommor skulle vara bäst dom första dagarna jag sj skulle inte vilja prata med en enda själ om detta hände mig=/

skrollan
0

beklagar ! Det r fruktansvrt hemskt !