Iller i örebro !
Hejsan ! har nu bestämt mig för att skaffa detta underbara djur igen, jag bara älskar deras personlighet, har man en gång haft iller så är man fast skulle jag tro :)
Men hur som helst, jag tänkte bara höra om det är någon i örebro området som har en iller att sälja eller om det är någon som behöver omplaceras ? Jag tänkte att det är ju inte alltid bara valpar som behöver nytt hem..
Hör gärna av er ! :)
MVH
Tror inte du kommer snubbla över en iller hos grannen direkt, du kanske ska leta i hela landet.
Om du mot förmodan skulle göra det:
Bara för att en iller finns nära så betyder det inte att dess personlighet passar din.
Vill du slippa leta så bör du dessutom skriva mer om dig själv, vad du kan om iller, din erfarenhet och vad det är för sorts iller du söker, dvs personlighet, hane/hona, gamal/ung, färg osv.
Annars finns det massor av annonser på omplaceringar, både här och på blocket. Men dom kanske itne är tillräckligt nära?
Lycka till och hoppas mina tips hjälper dig på vägen.
Hälsningar Malin
Kan berätta att mina illrar inte direkt funnits nära för mig, jag bor i skåne och har idag 5 illrar. En är från skåne, 2 från sthlm och 2 från Skara.
Och jag har dom mest perfekta illrarna som passar mig, det finns massvis med illrar i skåne men ändå har jag hämtat i sthlm och skara. ;)
Hälsningar Malin
Jag hittade min iller i Örebro så jag är nöjd :) vet att det finns många som behöver omplaceras så jag tycker att det känns bättre att ge ett djur ett bra hem om den behöver det än att ja ska välja om den är brun eller vit ? Så resonerar jag i vilket fall men tack för dina tips :)
#3 Haha, det var vad du fick ut av det jag skrev? Att du skulle välja iller efter färg endast? :P
Hälsningar Malin
Jag fick ut en hel del och det tackade jag för som du såg :)
Du får starta en ny tråd om nykommlingen :)
Hälsningar Malin
Ja jag kanske ska göra det, såg dina illrar, väldigt fina ! Har haft iller i 10 år men ja föll verkligen för den högra på din profilbild, Gud så fin !
Ah, Lyra. Det är illern på min Avatar. Rymde efter stormen i december och har inte dykt upp sen dess :(
Här är en bild på mina 5 här hemma, alla är underbara omplaceringar <3
Hälsningar Malin
Åhhh men kärevärd vilka söta !! O den på bild 2.. Ja dör ! Åh dom ser underbara ut, ser ut som väldigt olika individer :) Tråkigt att höra om hon som försvann ! Man slutar aldrig att undra över dem :(

Härligt att du på några få timmar hittade en ny vän =) grattis =)