Iller iFokus

Iller

Etiketterskötselbeteendeuppfostran
Läst 2439 ggr
tessa
0

konstigt läte..?!

Julius låter så märkligt ibland - han poppar ju och så emellanåt, men när han blir "upprörd" av en eller annan anledning, låter det som han "drar in luft", vilket skapar ett slags..hm.. "väsande" läte - jättesvårt att beskriva, har aldrig hört något liknande förut, menJullen gör det t.ex när han gör något som han inte får, och jag tar tag i honom, eller när han är upphetsad över något..

Någon som känner till det jag försöker beskriva, och vet vad det är han pysslar med?? Jag vill ju så gärna förstå min Julius, men ibland är det svårt.. =)

Mvh Tessan

Therese-jhfd
0

Han väser. Vissa illrar gör det när de blir sura över något. Här hemma är det minstingen Electra som väser åt allt och alla när hon inte får sin vilja igenom. Min lilla orm. hihi

Therese-jhfd
0

När vi ändå har illerljud på tapeten. Är det någon mer som har en iller som flåsar?

Min Matiz flåsar (låter lite som en hund) när han är busig. Han poppar sällan eller aldrig, men just det här flåsandet är så kul att lyssna på…

sofie
0

Tara låter som en orm. Det va faktiskt nu i veckan hon börja poppa i stället. Annars har hon låtit som en orm hela tiden. hihi

tessa
0

Tack Therese, då är det inget "fel" på min lille rackare, utan han blir helt enkelt sur på "morsan"!! Skrattande Tänkte att det nog kanske kunde vara något sådant, eftersom han låter på detta vis i sådana situationer då man kan räkna ut att han blir irriterad.. - men det är bara till att ignorera, eller? hihi lilla temperamentsfulla Electra, och henne ville du försöka att lura på mig din stygging! - fast det klart - Julius kanske skulle vilja ha en väsande flickvän, så kan de väsa tillsammans ikapp sedan.. Flört

fast angående Matizen, blir jag riktigt nyfiken - vore kul att höra hans flåsande.. - hoppas någon mer svarar och vet mer om flåsiga illrar =)

tessa
0

Sofiemanne: När brukar Tara väsa, i vilken sinnestämning är hon då? *nyfiken*

sofie
0

Tessa: När hon leker och kryper in till nån av syskonen som sover. Vi har aldrig uppfattat henne som arg då.

Therese-jhfd
0

#4 - Han väste på mig också här någon gång, nu minns jag inte varför. Men jag vet att jag skrattade gott åt att den annars så genomgoe killen tog sig "ton". *hihi*

Ni får väl komma ner och hälsa på oss i sommar, eller vi besöka er kanske. Så du får höra min Tisses lekljud irl så att säga. Flört

TottsiGirl
0

Gustav brukade oxå väsa när han inte fick som han vill.
Tex när han skulle sätta sig i nått hörn som han inte fick och ja sa till honom och följde efter honom så han inte hade chans att göra det någon annastans än på  lådan då brukade han titta surt på mig väsa ordentligt och sen traska in på lådan och se gå å lägga sig och sura Glad Syntes så tydligt vad han tyckte om mig just då!! Dumma dumma dumma matte som gör att ja inte får bajsa i hörnen hmpf!

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

elinn
0

Min Elvis flåsar när han leker. Det är sällan han poppar men flåsar det gör han nästan jämt.

Chiquita fräser väldigt mycket. Ibland räcker det att bara gå förbi henne så fräser hon. När hon leker så poppar hon och fräser hon lite och sen poppar hon igen Skrattande Jag tror inte hon är arg eller sur när hon väser, tror mer hon vill visa att "här är jag så passa dig"

Madde
0

Våra illrar flåsar. Mest benjamin. Låter som en brunstig hane ibland. Skrattande

Och dem väser när dem blir sura. Skrattande Det låter rätt roligt.

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Faxlin
0

I dag for Bella omkring och poppade för sig själv när vi var borta på finbesök. Alla andra illrar var tysta (ja när de inte skrek som Nikita gjorde), men Bella poppade som en tok när hon gick omkring.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

elinn
0

Härligt var det att få höra lite poppande Skrattande Händer inte allt för ofta annars.

Faxlin
0

Fast visst var det lite knäppt att hon gick omkring och poppade för sig själv. hihi

Audiatur et altera pars

elinn
0

Allt var ju nytt och skrämmande =)

Men har aldrig hört någon göra så förut.

Faxlin
0

haha, fast det var inte hennes jag är rädd poppande, utan mer: tjoho vad skoj poppande liksom.
Det är ju det som är så kruxigt, hur skoj kan det vara att traska omkring molalena i en lägenhet liksom. hihi

Audiatur et altera pars