Iller iFokus

Iller

Etiketterfodergodis
Läst 225 ggr
Mr_twisted
0

Angående utfodring

Hur gör ni när ni ger er/era illrar mat ??Ha dom mat hela tiden eller ger ni dom typ mat på speciella tider ?? har ju 2 valpar och ferdinand och dom äter som hästar och skiter som elefanter !!!! HeHeHe

Robinsnel
0

mat framme alltid, hela tiden ^^, vore jobbigt att ge mat var tredje timme annars…

emoflickan
0

maten står alltid framme..

NoraDede
0

ja här hemma står den oxå framme hela dagarna. och valpar äter extremt mycket har jag märkt hehe

Sara
0

Har oxå framme käket hela tiden så de kan äta när de blir hungriga. Av 11 illrar är det bara Oscar som åt mer än han behövde och det pga dåligt käk innan han flyttade till mig.

Sara

Mr_twisted
0

Oki….. jo det ska gudarna veta att dom äter som F-N HeHeHeHe

JossanH
0

jag har alltid foder framme. de äter när de vill. o ibland får de lite kyckling till kvällen. men det får jag övervaka noga för jag vill inte städa bort gamla undangömda kycklingbitar som ligger o stinker..

Sajtvärd på Iller.ifokus

_Ty_
0

Har också mat framme alltid :)
Och vatten.
Men sen ger jag mina kykling också och de ger jag vid ett tillfälle varje dag.

Velsan
0

Mat framme jämt, tror det är bättre för alla djur. annars äter det allt de får när de får det å blir feta, för man vet ju aldrig när man får mat nästa gång ;)

Aelsklinn
0

Vi har mat och vatten framme jämt. Illrar är duktiga på att själva reglera hur mycket mat de behöver. De blir inte överviktiga av mat. Sen ger vi vå valp kött (de andra äter det inte) kanske tre-fyra gånger per dag i små portioner. jag gjorde en ny blandning med uppstyckade kycklingvingar, kycklingmage och kycklinghjärta. den var mycket uppskattad!

Vi försöker dock ge köttet på begränsad yta (i hagen) eller under uppsikt så hon inte springer iväg och gömmer det. Vi vill inte städa rutten kyckling under skrivbordet sen :)

TanjaS
0

Mat och vatten står framme jämnt annars hade de nog varit stort liv i luckan…

aztech
0

Ha ha … dom kommer kanske bli som fet-malte !! ;p

Mr_twisted
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

HJÄÄÄÄÄLP dom äter mig/oss ur huset *ASG*

kyken
0

Här hemma står maten frame hella tiden och man får fulla på varje dag för då äter som bara den.

Madde
0

Här hemma står maten alltid framme. Så svårt och kontrollera vem som äter och inte äter. Så då blir det lättast för de oxå att alltid ha tillgång till maten.

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.