Iller iFokus

Iller

Etiketterleksakersovställenburarrum
Läst 515 ggr
Faxlin
0

Springfri hage

Jag behöver tips och råd på lite olika sätt att få till en valphage som är helt utan springor. Helst flera olika alternativ. Och så med hur man sätter ihop dem och sådant. Och självklart ska den vara stadig.

Hoppas på många bra idéer.
Mvh Åsa

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Nettan
0

Åsa, den där hagen som någon hade gjort tidigare utav skivor från Ikea. Den som Sara köpte. Kan inte den vara något?

Faxlin
0

#1: Jag har köpt en sådan redan. Men den får springor. Och jag vill ha en utan springor.
hehe, liiite bökig är jag, jag vet det.

Audiatur et altera pars

UlrikaD
0

Ha, ha jag läste rubriken som att du ville ha en valphage som man inte kunde SPRINGA i.Skrattande Spring-fri!

Faxlin
0

haha, förstod att någon skulle läsa det så. Då sarae inte är här så förstod jag nästan att det skulle vara du. hihi

Audiatur et altera pars

UlrikaD
0

Ha, ha, den var ju snäll.Räcka ut tungan

Faxlin
0

hehe, nepp, men ärlig. *fniss* Du har ju umgåtts med sarae för mycket vet du. Det smittar. ;-)

Audiatur et altera pars

ferretgirl
0

Kan du inte som jag gör när mina valpar är små (har haft några som rymmara från det dom var ca 4-5 dagar gammla), jag trär ett spjälskydd ut och in genom spjälorna i hagen/buren så att du får ett ca 15-20cm högt hinder om du förstår hur jag menar?? Späjlskydden är ju mellan ca 15cm höga och upp till åtminstone 20cm vissa så höga som 25cm, skulle inte det räcka??

Faxlin
0

#7: Har testat det. Problemet här hemma är att de andra damerna stjäl valparna. Och så ligger knäppis Nikita där så snällt och låter valpisarna tutta och hon tvättar och har sig. Nackdelen är att de blir inte feta av att tutta på henne precis. Så ett sådant skydd det trycker hon ner om det kommer en valp i närheten av gallret.

Audiatur et altera pars

ferretgirl
0

OK!! Då förstår jag. Ska grunna lite på det, kanske kommer det någon idé, man vet aldrig :-)

Faxlin
0

Hoppas att det dyker upp lite idéer här. ;-)

Audiatur et altera pars

UlrikaD
0

Hur många valpar ska det få plats är det tänkt?Kyss

Faxlin
0

#11: Hmm, ingen aning. Men den behöver vara så att det finns bra plats för mamman att röra sig .sedan när valparna blivit så de börjar äta av vanliga maten så är de ihop med de andra liksom. Har dem bara åtskilda när de är som mest ömtåliga. Och sedan börjar jag med att de får vara ilag med alla oss andra förrutom på nätterna när jag sover. och så utökas det tills de äter riktig mat, då får de vara utan hela tiden.

Audiatur et altera pars

sarae
0
sofie
0

#4 Jag läste faktiskt också så Generad

ViktorMarina
0

Gör en hage av kompostgaller, som du hade tänkt, också sätter du nån sorts plast runt på insidan.. Då går det inte att klättra heller :) Vi har funderat på att köpa en bit vaxduk och tråckla fast den med någon stadig tråd så den sitter på insidan. Man kan ju välja genomskinlig plast också, så det går att kika in och ut :)

Tesan
0

Plexiglas…

Sara
0

Ja, plexiglas eller typ spånskivor som är ihopsatta med gångjärn.

Sara

leo-
0

Hur stor ska den vara och vilken form???

Faxlin
0

#18: Helst så att man kan forma den lite olika för olika rum liksom. ;-)
Och ja storleken har jag inte mätt ut än.

Audiatur et altera pars

leo-
0

Bara satt och tänkte om man tar ett par plexiskivor och gör en rund hage så slipper man sprickorna