Iller iFokus

Iller

Etiketterutställningarträffar
Läst 1579 ggr
illernettan
2

Illertipspromenad

Inbjuder alla till en illertipspromenad här hemma i Flistad. Rundan är ca 2 kilometer lång i en naturskön omgivning.

Frågorna kommer att vara en blandad kompott, både illerfrågor och vanliga frågor. I år kommer det att kosta 20:- per startande och det går till inköp av vinster. Delar ut första, andra och tredje pris.

Vi träffas vid 13-snåret den 29/9 och vi håller på så länge vi orkar. Var och en tar med sig eget fika och promenadsugna illrar. Har nog en som kan jag kan låna ut. Är det någon/några som stannar riktigt länge kan vi också ta fram grillen. Har ju inte långt till affärn.

Träffen är utomhus så blir det regnväder ställs träffen in. Det kommer att finnas åtminstone en hage till utlåning, men var och en tar med sig vad som behövs för en dag utomhus.

Ber alla att visa hänsyn angående smittorisker såsom ECE, öronskabb och så vidare. Det kommer att finnas sprit till handtvätt.

Vad jag vet så kommer även AMHS Illertorg att dyka upp med sitt sortiment och jag kanske kan få till några överraskningar.

Plats: Flistad Lyckhem, 549 91 Tidan

Kordinater: N58 33 457 E 013 57 277

Dag: 29/9

Tid: 13.00 och framåt.

Vill du ha telefonnumer så pm:a mig så skickar jag det.

Välkomna önskar illernettan, Norpan, Bus, Allie, Pazi, Tulo, Chevy och alla Pazzulovalpar.

Hillbiörns illrar finns på Facebook.

FerretCrow
0

Men åhh människa varfär bor du så långt bort =) men är det sista september och inte sista augusti?

illernettan
0

#1 Du får flytta närmare :-)) Ja, det är i september. Tänkte att jag lägger ut inbjudan tidigt så att fler kan komma.

FerretCrow
1

Åh man kanske ska ta en minisemester ;)

illernettan
0

#3 Tycker jag :-))

FerretCrow
0

jag och miilo på tut =)

Sara
1

Kommer om inget oväntat händer!

Sara

illernettan
0

#6 Du är så välkommen.

illernettan
0

Puttar tråden och hoppas att många tar chansen och kommer.

Killensmatte
0

Vi kommer om inget oförutsett inträffar.

Ev. får jag med en annan illerägare härifrån Karlsborg.

illernettan
0

#9 Det är bara att komma. Hoppas fler vill göra det också Glad.

[majsan&melvin]
0

Vi vill komma men har nog tyvärr ingen som kan köra oss:(

zickan
0

Det är ju rätt nära mig. Men komunikationen med tåg är totalt kass. Så det blir omöjligt att åka om man inte jag och hund kan haka på någon från västerås och tillbaka.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

[majsan&melvin]
1

#12 vi bor ju också i västerås så vi får hitta nån som kan köra oss hehe:p

zickan
0

#13 kan kolla med grannen om hon vill köra mot bensin och ta en promenad :-). Iof iller rädd men det kan ju va bra för henne att få lite kött på nosen ^^

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

[majsan&melvin]
0

Ja gör det, det skulle ju va jättekul att åka dit:)

illernettan
0

#11 & 12 I "värsta fall" får jag möta upp er på stationen och hämta upp er. Hör bara av er i god tid så jag vet tider och sånt där.

illernettan
0

Puttar upp tråden ifall någon missat det. Ser fram emot att det kommer maaasssoorrr av illermänniskor.

illernettan
0

Puttar tråden.

illernettan
0

Puttar tråden till linnmaria och hoppas att hon hinner se den innan den trillar bort igen.

Leo
0

hjälper till att putta och beklagar att jag inte kan vara med pga iller och bilbrist för tillfället

Leo värd på Motorcykel i fokus 

IzzyR0xx
1

Jag kommer nog med mina småttingar :)

[majsan&melvin]
0

Är det någon som åker förbi vsterås när när ni åker dit? Vi vill så gärna komma men svindyrt mes tåg och ingen bil och inget körkort…

Leo
0

skit samma jag börjar cykla idag så hinner jag

Leo värd på Motorcykel i fokus 

illernettan
0

#23 Det skulle jag vilja se. Du får ta mammas cykel…..Glad

[majsan&melvin]
1

Puttar upp lite, ingen som åker förbi västerås på vägen? Om nån gör det kan vi erbjuda en liten slant till bensin och en kycklingvinge till pälsbollarna;)

illernettan
0

Här har förberedelserna börjat så smått. Vinsterna är inhandlade, nu ska bara frågorna skrivas……får nog lägga panna i djupa veck. Förra året var det snack om fusk då Anders vann. Några överraskningar har jag inte fått til lmen ta chansen att träffa Pazzulosarna innan dom flyttar hemifrån. Hoppas nu på fint väder och att det är några/många som kommer. Hojta till om någon vill bli hämtad vid Skövde station.

P4go
0

Kanske kan komma. Ska höra lite hur långt fritidskortet räcker och så :)
Om ingen från Göteborg ska dit så.
Och får se hur lilltösen mår och så. Allt beror på henne.
Hade varit kul att få lite tips och sånt.

Det som överhuvudtaget är värt att göras, är värt att göras bra.

IzzyR0xx
0

Pga det här med ECE så kommer inte mina illrar iallafall, tror inte de har det då de inte visat symptom alls men de ska inte få träffa andra illrar resten av året för säkerhets skull.

Vet inte om jag själv kommer men hör av mig närmare om jag kommer dit :)