Midsommar mat?
På fredag ska vi ha en massa gäster och ska bjuda på midsommar lunch tänkte vi.
Men vad 17 har man på bordet?
Nypotatis, gräddfil, gräslök och massa olika sill.
hehe men vad mer?
Bröd, ost.
Midsommar must *skoja*
Vad ska ni käka?
På kvällen ska vi grilla och mysa :D
Men jag e sååå sugen på midsommar mat vad nu de e. hehe

ja men man kan göra vad som helst=) så längde finns mat finns det hopp..haa. Alltid uppskattat med grillat, men sedan är ju vädefrågan en anna sak :( Och jordgubbar o grädde som efterätt mmm..;P
Något som man kan göra som är riktigt gott med matjesill. man ska ha gräddfil, rödlök, senap, sill, potatis och ägg, sedan gör man en röra på det..mums fillibabba!!
Kanske kan du ha några ägghalvor fyllda med räkor och majonäs?? Eller kaviar?? Gött som bara den.

sill, potatis, grillat, potatis sallad, räkor, ägg med stenbitsrom på, jordgubbar, ja du va brukar man ha mer *ler* kommer tyvärr inte på nått mer hehe gott ska det bli iaf

Vi fiskar traditionellt strömming på dagen som tillagas på kvällen. Supersmarrigt… Om det finns nån strömminng kvar i år…
Vi bestämmde oss att dumpa midsommar mat och traditioner :)
Vi slänger ihop smörgåstårtor i stället :D
Enmed kräkor och skit osm alla tycks käka utom jag ;) Och en med skinka och grejs som jag kan ha för mig själv *HOPPAS*
MOHAHHA!

hehe, bra drag… *Smask*
Hos oss brukar det nog ananrs vankas lite liknande saker som på påsk, typ köttbullar och sånt tråk. Jag äter hellre roligare saker dock. grillspett kanske?
Ja de ska vi käka på kvällen sen.
Mina ska bestå av KYKLING så klart :D
Jo man e så trött på de nu att påsk jul och bla bla så e de samma visa. De e lite mycket tre gånger om året. men annan mat repeterar man gärna. haha.
Man e bra skum :D
Men smågåstårta kan man inte få för mycket av helt enkelt. och inte kykling heller ;)
jordgubbar!
Ja dom röda gubbarna är ett MÅSTE! MUMMS!

Jag brukar käka surströmming på midsommar men så är man norrländska med… Men i år får jag bli utan av olika anledningar…

Haha, förra året åt vi tacos, traditionsenligt och gott på midsommar ^^