Iller iFokus

Iller

Etikettoff-topic
Läst 137 ggr
sofie
0

OT Poliser skjutna

Usch Manne ringde nyss och fråga om jag hört vad som hänt. Bara en gata härifrån, alltså bara några meter blev två poliser skjutna. Otäckt när sånt händer så nära där man bor. Hörde ambulansen när den kom. Man blir ju rädd för att gå ut snart.

_Ty_
0

Usch nästy :(
Jag e så jävla rädd för denna sjuka världen.

ViktorMarina
0

Fy fan vad hemskt, läste det nu på aftonbladet.. Så oerhört tragiskt.

JossanH
0

ja fy! minns ju när malexandermorden var.. o det är inte långt ifrån mina föräldrar.. åkte runt en massa hellikoptrar i flera dagar… fy sjutton vad otäckt det var!

Sajtvärd på Iller.ifokus

sofie
0

#3 Ja här åker det runt helikoptrar nu hör jag, måste va därför. Det låter som dom flyger lågt och bara runt det här området

JossanH
0

nu är det på tv…

Sajtvärd på Iller.ifokus

skrellet
0

*nynnar på en låt av Sedlighetsroteln* Oskyldig

Norrskenets
0

Hur klarade sig poliserna då?Förvånad

skrellet
0

Polis skjuten i Nyköping

Vid ett skottdrama i Nyköping vid 17.30-tiden sköts en polis till döds och ytterligare en polis skadades.
En misstänkt gärningsman är gripen.

Norrskenets
0

#8 oj då=`( gärningsmannen ligger riktigt risigt till kan man säga

skrellet
0

inte i sverige. han får obevakad permision om nått år så då kan han fly. lätt som en plätt. bra land

sarae
0

#10 precis vad jag skulle säga! Sveriges rättssystem är ett skämt.

Sara
0

Förutom för ekonomiska brottslingar där staffet för skatteplanering är hårdare än för misshandel..

Sara

sarae
0

#12 så sant så sant…undrar vart logiken bakom det är?

Norrskenets
0

sverige har så knasiga lagar. Det är som tex om en tjuv byter sig in i ens hem och tjuven stukar foten eller liknande så kan tjuven stämma personen som tjuven höll på att bryta sej in i. har hört det iaf, fattar inte att det kan vara så=/

Sara
0

Kanske inte stukat foten, men om husets hund biter honom så ligger ägaren risigt till.

Sara

Norrskenets
0

okej. låter ändå korkat=P tjuven får vell ändå skylla sig själv om tjuven ska va så dum att bryta sig in.

Sara
0

Håller med!

Sara

skrellet
0

#14 det gäller alla sorters personskador, förutom om du själv gör nått. tex skjuter en beväpnad inbrottstjuv. fast har du otur så åker du dit på det också, det beror hur stort hot den som gör inbrott är, om den är beväpnad osv.

Sara
0

Man får inte använda mer våld än nöden kräver även om man försvarar sig själv, blir våldtagen, misshandlad osv. Alltså du får inte slå hårdare än att du kan hålla den andra ifrån dig.

Aningen svårt att ha det tankesättet när man blir påhoppad…

Sara

skrellet
0

det finns folk som blivit friade ifrån att ha slagit med tillhyggen, tom skjutit i självförsvar i sverige.

har du dessutom tränat kampsport X antal år så kan du räknas som beväpnad även om du bara slåss obeväpnad.

som sagt, allt beror på omständigheterna

UlrikaD
0

har ingen tidning. Vad var det som hände. Varför blev det skottlossning

[Falo]
0

Man kan även gå fri då man mördat någon om man åberopar excess  och rätten tror på att man blivit så ilsken att man inte kunat behärska sig.

sofie
0

#21 Finns att läsa på aftonbladet.se Men polisen skulle hämta en man i sin lägenhet och då börja han skjuta. En polis dog och den andra svårt skadad. Men han som sköt är gripen som tur är.

Smeagol
0

Tänkte på en sak nu när ni började att snacka om lagar osv. Jag satt och funderade lite en dag. De flesta man pratar med i sin omgivning är oftast missnöjda med samma saker i samhället. Och det jag funderar på hur kan de bli så konstigt vid valen?? oftast tycker man inte att det blev rätt parti som vann. Men å andra sidan så tycker inte jag att det fanns något parti som föll mig i smaken. Men de jag tänkte på var att vi leveri demokrati och de man pratar med han ganska lika uppfattning generl. Hur kan de bli så fel då?? Hur kan sämhället se ut som de gör när de är folket som bestämmer eller ska bestämma. Men uppenbarligen är inte folket nöjda. Ops. de blev lite långt.. hihi. så de kan gå,