Iller iFokus

Iller

Etiketterskötselbeteendeuppfostran
Läst 793 ggr
Alexandra83
0

konstig beteende

hej alla! Jag har en fråga… det är så att min iller har haft en konstig beteende…jag har sett ett par gånger att han, efter han har kissat så slickar han på sitt eget kiss. har ni sett detta hos era illrar? vad ska jag göra så han slutar med det? han har haft superloin chip som har precis slutat verka och nu håller han på att gå i brunst. kan det vara anledningen till beteeendet? tacksam för svar! ha en fortsatt bra dag!

Nussen
0

Vi hade en 3 årig omplacering hemma tillfälligt och han drack alltid upp sitt kiss om man inte hann stoppa honom. Han var kirurgiskt kastrerad sedan många år. Men jag har ingen aning om varför eller hur man får stopp på det.

FerretCrow
0

Dom gör det oftast om dom har vitaminbrist eller brist på något annat i kroppen

Nussen
0

# 2 Har också hört det men jag hörde att det inte var bevisat. Men har som sagt ingen aning. Vilka vitaminer/annat kan man annars gissa på att det saknas? så kan man tillföra dem och se om det går över.

FerretCrow
0

sök på denna sida med exempel dricker kiss så finner du massa trådar om detta =)

Alexandra83
0

tack för era svar. jag läste nyss andra trådar om just detta med kiss drickandet så jag sett att det förekommer. skönt att det en sällsynt beteende iaf:)