Skellefteå illern
Ville bara meddela att illern som var upphittad i Skellefteå är i säkert förvar hemma hos mig nu, via Djurskyddet i Skellefteå. Den kom hit i måndags, och det visade sig vara en liten hona.Dock har vi inte kommit på vad vi ska kalla henne än:c
Då hon kom hit i måndags var hon rädd, skygg och lyckades bita mig rejält i tån! Men nu har hon varit här en vecka, och hon har gått från odjur till världens gosigaste. Det bästa hon vet är att få massor med kärlek och uppmärksamhet! Hon vill jämt ligga och sova i knät eller vara på axeln och pussas. Sedan så har vi hunnit bada henne, och klippa hennes klor som var påtok för långa. Även detta tyckte hon mycket om, och njöt i fulla drag av att bli ompysslad.
För några dagar sedan så presenterade vi henne för mina andra pälsbollar. Och det har också gått extremt bra. Hon har redan kommit in i "flocken" och nu ligger dom alla 3 och sover i en stor klump tillsammans:)
Dock så hoppas vi på att boka en vetrinärtid snarast, eftersom hon har öronskabb. Då blir det även att behandla mina illrar för öronskabb eftersom det säkert redan har smittat. Sedan så vill vi även kolla upp allmänt hur hon mår och sådant:)
Men ville iaf upplysa er om att det gått bra för denna illern!:) Hon verkar trivas bra här hemma, och verkar tycka om sina nya illerkompisar:)
hälsningar /Emmy & "skellefteå-illern"

Grattis vad skönt att höra att hon fick komma till ett hem =)

Härligt att hon har det bra :)
/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus
Härligt att hon fick ett hem och mår bra.
Även kul att se att det finns illerintresserade kvar i Skellefteå (flyttade därifrån för ca 2år sedan). 
Tack så mycket. Är dock bara fodervärd åt henne. Men är själv lättad över att hon verkar trivas:) Och speciellt att hon blev kompis med mina andra illrar. Annars hade det varit lite jobbigt eftersom man hade vart tvungen och ha henne i sovrummet. Mycket bättre att ha det såhär då alla 3 pälsbollarna får springa fritt i hela lägenheten:)
Idag så fick hon sig ett namn, Ronja. Tyckte att hon såg ut som en liten Ronja. Sedan fick hon även vara ute på äventyr i koppel ca 30 min idag. Detta uppskattades mycket, då hon gjorde glädjeskutt och rullade sig i gräset:)
Här är en bild på Ronja tillsammans med kompisen Luna:)

Vilken speciell nos! :)
Finns det ingen möjlighet att hon får stanna hos er? Låter ju som att hon har det helt underbart.
/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus
#6 Jo noser ser lite speciell ut:P Min sambo tycker hon ser ut lite som "Rudolf med röda mulen" haha:)
Vet tyvärr inte om vi kan ge Ronja ett permanent hem, då vi inte vet hur framtiden ser ut. I nuläget så är det tid, ansvar, ekonomi och utrymme som håller tillbaka. Känns väldigt trångt i en liten 2:a på ca 50 m2. Sedan så vill vi också att alla pälsbollarna ska få den uppmärksamhet dom behöver också. Men självklart kan vi ha kvar henne sålänge det behövs:)
Vet en kille från Piteå som var intresserad av illrar, som var och hälsade på mig och fick massa svar på sina illerfrågor.
Vet att han reste långt söderut för att få sin iller som var en omplaceringsiller.
Var dock 3-4år sedan så vet ej om han bor kvar eller om han har kvar illern.
Annars så är jag i Piteå ibland då min farsa och två av mina syskon bor där, brukar ha med mig Kato dom flesta gånger som jag far ditt. :)