Poppande illrar
Ja, de som har illrar ,vet vad jag pratar om. Det rör sig inte om illrar som poppar till musik eller fixar popcorn till oss. Men de som inte är iller insatt brukar ofta fråga mig vad jag menar. Och hur förklarar man detta lätende. Hmm, säkert fler än jag som gör fantastiska försök att härma en poppande iller utan framgång. hihi
Och självklart är inte mina töser med på mina noter och vill poppa på komando heller. Så då står man där, halvt hysterisk och försöker poppa själv i flera stämmor. hihi
Här är lösningen, låt dem följa denna länk så får de höra hur det låter med poppande illrar.
http://www.ferretware.com/
Poppar era illrar mycket?
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

På ovanstående sida kan du hitta denna. Sååå gullig.

Audiatur et altera pars

Eller vad sägs om något riktigt illrigt smycke?

Audiatur et altera pars

Tycker du om att baka? Till nästa iller träff kan du bjuda på kakor formade som illrar. Måste bli en riktig dunder succe.

Audiatur et altera pars
Här hemma är det mest Carisma som poppar, och det gör hon bara när hon är sur.
De andra poppar nästan inget alls. Lite trist tycker jag då de alla som valpar poppade väldigt mycket.
Jag hade faktiskt lite illerpoppande i huset under några månader nu i vinter då jag hade den otroligt goa omplaceringsillern Snoddas här. Han vart i högbrunst så det var ett evigt poppande till min förtjusning, men ack så tyst det blev när han fick flytta till sin nya familj.
Är det bara mina illrar som är så tysta?

Ohh, jag vill ha!!
Titta på denna och säg att ni inte skulle vilja sätta in era iller foton i en sådan här.

Audiatur et altera pars
Det fanns mycket som jag skulle vilja ha, men det vill inte min plånbok.
Klumpen poppar hela tiden när han springer runt, har nog med att göra med att han är okasterad. Lillen var likadan när han var okast. men slutade när kulorna åkte väck. Mini kan också poppa ibland, mest när hon leker eller när hon jagar någon stackare (som Lego eller Stella). Lillan är tyst…..och Lego poppar när han leker för sig själv i hallen =)
Amor vincit omnia

Mina kan poppa när jag leker med dem, eller om någon ny iller kommer och leker med dem. Men visst poppade de mer när de var småttingar.
Ja visst fanns det mycket Ammi. Hittade mina drömmars bur på en annan sida också. Den här bara vill jag ha på nästa utställning, allt för att pälsmaskarna ska ha mindre tråkigt.
Audiatur et altera pars
e det bara jag som tycker att det låter som kackande hönor istället?
Hihi.. Liten låter iallafall som en höna tycker jag 

kackande hönor? Du är sååå rolig *L*. Vet du vad "kacka" betyder här hos mig?
Audiatur et altera pars
i gävle? kanske…bajs?
jag menade nog kacklande

Ja, i Gävle trakten. Kacka=bajsa. Så med andra ord så läste jag ut att du tyckte de lät som bajsande hönor. *Asg* Japp, nu kom min låååga humor igen. Undrar om jag någonsin kommer bli vuxen, antagligen inte. hihi
Audiatur et altera pars

busan har flera djur för sig!
ofta så kluckar hon då jag leker med henne o ibland när jag gör ljud så blir hon helt tosig o skuttar massor

Visst är det mysigt, när de får världens busrus och bara far omkring hoppandes och poppandes som besatta.
Audiatur et altera pars

ja det e jätte kul!
tur man själv har barna sinnet kvar o kan leka lika bra som en iller eller värre kanske haha
hade andra sätt mig när jag leker med busan kanske de skulle skratta sig hesa! jag måste se rolig ut…

Tror det ofta är tur att ingen ser en. Tänk bara alla gånger man sitter och tittar på sin iller och asgarvar. Hmm, hur mystiskt måste det verka på en utomstående då?
Audiatur et altera pars
Vad skönt att det äntligen finns nån sida som jag kan visa för den som undrar hur en iller låter! Har försökt låta som en poppande iller för att illustrera för vänner och släkt men haha ja tror inte dom har blivit mycket klokare för det
Så nu känns det skönt att slippa försöka efterlikna glada illrar…!!Fast allra skönast är det kanske för alla som nu slipper lyssna mig 
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

Chiquita är den som poppar mest. Hon poppar mest vid lek men kan ibland även gå runt och poppa för sig själv. Elvis och Triss poppar nästan aldrig, det händer ibland vid lek men väldigt sällan.
Elvis liksom flåsar när han leker. Tyngt och högt flåsar han. Det har han gjort ganska länge.

Ja men exakt TottsiGirl exakt så känner jag det också. Nu kan jag hänvisa dem till denna sida så förstår de genast mycket bättre vad jag försökt låta som. hihi
Audiatur et altera pars
Jag & Chrille lyssnade på Poppandet på datorn med rätt högt ljud.
Det gjorde våra illrar oxå. Dem reagerade väldigt mycket på det ljudet. Dem tyckte det var lite läskigt tror jag. Det sprang runt och letade efter en iller som inte fanns. 
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

haha, reagerade de på poppandet. Vad skojigt. Måste jag testa på mina också. hihi
Audiatur et altera pars
Ja dem blev helt till sig. Nästan lite rädda. Tror inte det poppande ljudet var ett trevligt ljud för dem att höra.
Dem sprang runt databordet och letade efter en iller som helt klart inte fanns. 

Klart de inte blev glada, det lät ju som om det kommit in två inkräktande illrar i deras hus, och de hade inte ens blivit presenterade för dem. hihi
Sen vad vet vi vad illrarna på den hemsidan egentligen säger till varandra. hihi
Audiatur et altera pars
Precis. Jag har lite svårt med att förstå just det språket. Men dem lät inte glada dem illrarna.
*asg* bajsande hönor, det var roligt!
ooo det blev mitt 700 inlägg på denna sida
Var kan man se hur många inlägg man har skrivit?
på min sida så står det skriva inlägg /komentarer du har skrivit 86 skrivna komentarer
Ok. tack så mycket *L*