pingisboll?
Har sett att många har pingisbollar som leksaker till sina illrar, verkar ju tok- kul, har köpt ett paket till Mara. Dock säger sambon att det är någon slags gas i, och vi undrar om det är något som kan vara farligt? Någon som vet?
Jag vet inte, är sambon som hävdar. :) Kanske helt enkelt ska ta och googla pingisbollar.

Jag har absolut ingen aning hur det är med pingisbollar men tennisbollar finns fyllda med högre lufttryck eller kväve och det borde väl isåfall vara samma det handlar vilket i sej inte är farligt!
/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus

Om du är väldigt orolig kan du alltid sticka hål på den ;)
I övrigt så ska man vara försiktig med pingisbollar på samma sätt som med andra saker illrarna ska leka med, alltså hålla regelbunden koll så dom är hela!
En Pingisboll är en Celluloidboll!
Ett litet urklipp från: http://sv.wikipedia.org/wiki/Celluloid
Celluloid är en plast som består av cellulosanitrat mjukgjord med kamfer. Celluloiden uppfanns 1868. Det användes i bland annat biograffilm och i leksaker, men på grund av sin stora brandfarlighet är den idag mindre vanlig. Den används bland annat till bordtennisbollar. Celluloid upplöst i aceton ger balsalim.
Balsalim är ett lim bestående av celluloid upplöst i aceton. Det används bl a vid bygge av flygplanmodeller i balsaträ. Limmets främsta egenskaper vid modellbygge är att det torkar snabbt och ger styva fogar. En misslyckad fog kan lösas upp genom påpensling av aceton och rättas till.
Kamfer är ett vitt, transparent, vaxartat, kristallint, fast ämne med mycket säregen lukt. Kamfer används ofta i olika typer av eteriska oljor och finns i bland annat tigerbalsam och bordtennisbollar. I bordtennisbollar gör oljan att plasten inte spricker.
Kamfer utvinns ur en olja som finns i trädet japankamfer (Cinnamomum camphora) och som i kontakt med luft bildar kristaller med säregen lukt och först brännande, sedan kylande smak.
Att vara en krigshärdad hjälte är som att vara förälder i en bruten allians.
Tack. :)
Hon har fått pingisbollar, och OJ vilken bollkänsla! Kan alla illrar hantera pingisbollar så? Studsar man iväg en så har hon fångat den med hakan och tassarna på två röda, sedan föser hon den fram och tillbaks, runt runt, med nosen, det är nästan som om den är fastlimmad framför nosen på henne.
Det vore kul att se någon bild LindaBlue!
Men kan tänka mig, att de inte är så farliga då, om de inte går sönder vill säga.
Tror nog inte du ska lämna dem ensamma med bollarna.
Man kan göra en liten rökbomb av en pingisboll och en tom tändsticksask 
Har inte så mycket med iller att göra men i.a.f. 
Vet inte om alla kan se det här klippet, eller om man måste va inne på Facebook för att kunna se det. Men här är ett klipp på min gammeltant när hon lirar pensionärs-pingis. När hon var yngre ville hon ha så många pingisbollar som möjligt att leka med samtidigt, vilket var ren ångest då hon började spela pingis under sängen med 3 bollar samtidigt sådär klockan halv 5 på morgonen.
Hoppas ni kan se det, jag är inte så bra på det här med länkar och sånt här.
Tweedlee tweedlee Tweedlee dum, I´m as Sweet as Bubble Gum.
Mercy mercy Puddin' pie, I've got Something that Money can't buy..!
Jo, jag tror man måste ha konto, om man inte kan välja som på bilder att alla även de utan face konto kan se..
hon kan ju haha
Kul att nån kan se det iallafall.
Hihi, ja Tanten körde ett pingis-pass medans jag käkade frukost så jag drog fram mobilkameran.

Kan inte heller se den, behöver uppdatera Adobe vilket inte fungerar..!

#9 Vad söt hon var:)
Så kan det se ut här med, men det slutar nästan alltid med att nån katt snor bollen och springer iväg med den.
Det är då man kastar ut nästa boll…
#12 Jag har också haft problem med Adobe det senaste, men det verkar ha löst sej av sej självt nu. Synd att du inte kan se det. Hade laddat upp filmklippet här om det inte hade varit förstort.
#13 Ja alla måste ha minst en boll var, hihi!
fastnade, kollade massa andra roliga illrar också..