Iller iFokus

Iller

Etikettavel
Läst 834 ggr
Faxlin
0

Hallonbladsextrakt

Någon här inne som vet vart man kan få tag i detta?
Har fått lite tips att det ska kunna ge mina illrar en enklare förlossning, men då måste de få detta under hela graviditeten.

Mvh Åsa

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

tessa
0

åh vad intressant..!. Tyvärr kan jag inte hjälpa dig, men hör eller ser jag något så hojtar jag givetvis! =)

Mvh Tessan

Nea
0

Har du kollat på hälsokostsbutiker? De är de enda ställen jag kan komma på just nu som kna ha det.

tessa
0

Ja - såklart! Smart idé.. =) Om du inte kan hitta något Åsa så vore det inte alls omöjligt att jag få tag på det i Trolhättan, där det finns en jättebra hälsokostbutik som har det mesta som är "alternativt", hihi.. men då måste det skickas till dig förstås.

bara en liten tanke =)

Faxlin
0

Låter som en super bra idé. Ska kolla på våra hälsokost affärer inne i Gävle på fredag. Annars kan väl du kolla upp i din Tessan så får vi lösa det där med frakten.
Mvh Åsa

Audiatur et altera pars

Nea
0

Jag har mina ljusa stunder trots att jag är blondFlört

Fredde
0

Att inte jag har det då som trotts allt har ett o annat svart hårstrå Flört

AmmiG
0

Sökte på google (hallonblad extract) och fick fram detta

[DOC] prodkat

Filtyp: Microsoft Word - Se som HTML-version
HALLONBLAD (hackad). (Stärker Bäcken o Livmodermuskulatur). 1kg 232 kr. INGEFÄRA (Mald) Hilton ALOE VERA 2:1 Extract. (sår & hudvård). 500ml 165 kr
www.hippok9.nu/PRISLISTA_HK9_122704.doc - Liknande sidor

Faxlin
0

Ja, exakt Ammi. Det är de egenskaper jag var ute efter. De ska tydligen göra att deras värkar blir bättre och därmed ska förlossningen fungera bättre.

Tänk om man vetat om detta innan man ploppade fram 4 ungar. Då hade jag levt på hallonte. hihi

Audiatur et altera pars

AmmiG
0

Jo du Åsa, det skulle man känt till!

Tycker det är lite dyrt, men betänker man hur mycket som det går på ett kg och arbetet som ligger bakom, så är det nog inte så farligt ändå.

Faxlin
0

Ja, tydligen ska man kunna plocka egna blad och torka och göra te av. Men det hinns ju inte med innan illrisarna blir dräktiga (hoppas jag). Och man ska tydligen äta/dricka det under hela graviditeten liksom.

Visst lite syrt, men kan inte tänka mig att man behöver ge så mycket till pillrisarna heller. Och förresten är de väl värda det om det kan hjälpa dem.

Audiatur et altera pars

AmmiG
0

Klart de är värda det! Tänk dej att få 7 - 10 stycken, när du är på BB! Det lär säkert inte gå mycket, om matte inte gör te åt sig på bladen, fast det räcker nog till några koppar te oxå.

Det blir att plocka hallonblad och torka till nästa år.

tessa
0

Så hallonbladsextrakt kan man alltså fixa själv?? - ja förutsatt att det är sommar och man har tillgång till hallon förstås.. =)

- jag planerar att plocka så mycket hallon jag bara förmår i sommar, då det brukar finnas jättefina, stora hallon vid Stefans morföräldrars sommarstuga. - då kanske man skulle passa på att plocka lite blad också och torka.. inte för att jag planerar att föda barn eller så, men ändå.. hihi.

tessa
0

Förresten, hur ger man en blivande illermammma detta? *nyfiken*

Susan
0
Faxlin
0

Hmm, Tessan. Riktigt så långt har jag inte kommit i mina efterforskningar, men jag hojtar till så snart jag vet. hihi

Audiatur et altera pars

AmmiG
0

Jag skulle smula bladet och blanda med maten eller servera som kallt te (istället för vanliga vattnet), om honan vill ha det.

Faxlin
0

Mycket intressanta örter de hade på sidan du rekomenderade Susan. Synd att de inte skrivit vad de är bra för också. Men man kan väl inte få allt. hihi
Men ett fass eller liknande för naturörter borde ju finnas.

Audiatur et altera pars

Nettan
0

Åsa

Koka upp bladen precis som om du kokade te. Låt det svalna och blanda sedan i hennes mat med något mumsigt. Om du vill lura henne extra mycket kan du ha i lite dextropur så hon får lite söthet i det hela. Mums mums för sötglada små illrar.

Faxlin
0

Låter ju enkelt ju. Mina töser brukar vilja själa av mig när jag dricker te, så de kanske går att få dem att dricka det som te då.
Men sedan kommer frågan, hur mycket per dag? Och hur starkt ska man göra detta te?

Audiatur et altera pars

Therese-jhfd
0

Hur går det Åsa. Har du lyckats hitta någon mer information om denna naturprodukt? Själv har jag varit inne och snurrat i två olika hälsokostbutiker nu utan något resultat alls.

Faxlin
0

Tänkte uppsöka våran hälsokost affär inne i Gävle på tisdag. Då ska jag in utan barn fast med illrar och flanera lite.

Audiatur et altera pars

tessa
0

Du får hojta annars Åsa, om du vill att jag kikar runt, jag också.. =)

Faxlin
0

"hojta" Skadar inte om vi är fler som kollar runt. hihi

Audiatur et altera pars

tessa
0

haha, ett sk. lokalt uttryck måntro..?! Flört

Faxlin
0

japp, super lokalt. hihi

Audiatur et altera pars

tessa
0

där ser man.. vad lite man tänker på/vet om egentligen.. hihi. Så ni troll i norr använder det inte? - Lustigt! =)

Faxlin
0

nepp, vi använder det aaaldrig. (hmm, tror du på mig?)

Audiatur et altera pars

tessa
0

haha, men Sveriges lustiga geografi förvirrar mig, om jag nu ska försöka lokalisera eländet…! Skrattande

Therese-jhfd
0

Hmm, men hur mycket kan lite torkade växtdelar väga egentligen? Borde man inte kunna beställa det lite snabbt och lätt från internet?

Faxlin
0

Säkert kan man det, fast det är lite kul om man hittar det i ens närhet också. Säkert finns det en massa extra information man kan få om det om man kan prata direkt med någon inne på en hälsokost butik till exempel.

Audiatur et altera pars