OT Hemma igen!!
Hej.
Nu är jag hemma igen från Spanien. Har tillbringat två veckor där. Där har det varit mycket bra. Varmt och skönt. Tyvärr så drabbades vi av magsjukan. Men alla mår bra nu.
Helt underbart att vara hemma igen. Har verkligen saknat Pucco! Kännt mig så elak för att ha lämnat honom så jag vet ej hur många gånger jag har gråtit. När jag kom in tidigt på morgonen och tog upp honom var han först lite stel och osäcker. Men han luktade lite på mig och sedan var allt bra igen. Han började att suga på min tumme och slicka mig på näsan som han brukar göra!
Såg faktiskt en Iller i spanien! Belv jätte paff när jag kom gående på gatan och helt plötsligt kom en tjej gående förbi bärandes på en iller i koppel! Skit kul att se!

aha de är tama och tillåtna i spanien med som husdjur :0)

Vad skönt att ni är friska igen. Men vad tråkigt att drabbas av magsjuka. Eller kanske det var något ni åt som inte var bra.
Skojigt med illern, fick du kort på den?
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Åhh, jag vill också se kort ;)

tyvärr fick jag inte det. hon ville inte det.
men den var pastell, tror det var en hona. den var inte så stor men det finns ju små hanar också.
På olika marknader så sålde de djur. Hundvalpar, kattungar coh fåglar. Var jätte hemskt. De satt i jätte små lådor/burar. Låg i sin egen avföring. var jätte smala, man kunde räkna revbenen på de flesta och uttorkade. Om jag hade kunnat hade jag köpt allihopa. men man måste ju vara realistisk.
ja fy fan för såna marknader! ursäkta språket, men jag blir riktigt förbannad av sånt!
Sajtvärd på Iller.ifokus
Hu, när vi var på en marknad på Malta såg vi också djur som såldes på marknaden. Både höns och kaniner till mat, men även kanariefåglar, ankungar och andra sällskapsdjur. De var instända jättetrångt i små burar och kaniner och fåglar huller om buller (vilket ju de flesta vet att man absolut inte ska ha då fåglarnas pip och tjut kan skada kaninernas känsliga hörsel). Men det värsta var nog VÄRMEN! Det var säkert 40 grader varmt där under tältduken och man såg att flera va djuren var alldeles matta. Det var hemskt att se.

Hur kan man behandla djur som en vara?! blir så förbannad på sånt också att dom inte bryr sej om djurets hälsa bara att dom ska få pengar för dom!