Frontline?
Jag undrade vart jag kan kopa Frontline nagonstans i fall vi far loppor da det ar ett vanligt problem har i Nederlanderna.
Veterinaren forklarade att jag inte ska anvanda Frontline eftersom det helt enkelt inte ar bra, aven mina svarforaldrar forklarar att Frontline aldrig har fungerat pa deras katter till exempel.
Det handlar ju om iller och katt nu men hur som helst sa rekomenderade veterinaren att jag skulle kopa Stronghold istallet… 
Medarbetare på matlust
Jag tycker inte heller frontline är bra.
Stronghold är bättre. Fast det är receptbelagt.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Hej !!
Frontline köps på apoteket.. Men jag håller med föregående.. Stronghold är snäppet bättre :)
Hoppas du slipper ohyran !!!
/Anki
#2 Aha inte en aning för det är det här i Sverige.
Du får fråga:)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Kan man använda Frontline till iller? Jag har det till både hund och katt och det har fungerat kanon i alla år. Däremot sa vet. att man ska använda ngt som heter advocate (stavning?) till iller. Tror dock att det är receptbelagt…
#8 Vad jag vet så är stronghold det som används oftast på iller här i Sverige.
#0 Får du ohyra skulle jag nog använda mig av stronghold i första hand. Visst det är ett starkare preparat, men tar inte frontlinet som det ska så måste du ju behandla fler gånger..
Sajtvärd på Iller.ifokus
Man måste ju också skilja på hur preparat fungerar - stronghold är super bra när loppor osv är redan på plats, frontline (trots det de skriver på förpackning) fungerar bäst som preparat mot loppor (alltså att de ska inte komma).
Välkommen till ferretplanet.se :)
#11 Jag vet också flera som inte fått önskad effekt med frontline.Många tar ju på frontline för att fästingar inte ska angripa katterna, men är djuret väl angripet av ohyra brukar inte frontline vara starkt nog för att få bort det. Visst lyckas det ju ibland, men många får behandla ett par ggr och kanske måste använda sig av stronghold ändå till slut. Det blir väldigt många onödiga behandlingar så jag skulle nog köra med stronghold direkt om jag fick ohyra.
Sajtvärd på Iller.ifokus

Frontline är ju till stor del förebyggande.
Vet när jag hade hund så använde man frontline i fästingsäsonger och det funkade bra. Men sen kom fästinghalsbanden som var skonsammare mot miljön och då bytte man till det istället.
Om de ovälkomna husdjuren redan är på plats så skulle jag enbart köra på stronghold. Frontline har jag dock aldrig provat på iller kan tilläggas, enbart hund.
Jag menar nu loppor eftersom fastingarna inte ar nagot stort problem, foresten har du kollat med uppfodaren till din import snygging om han ar loppfri?
Fastinghalsbanden anvander jag inte ens pa mina hundar, fy nej vilka biverkningar de har och giftbomber de ar, jag ska kopa en skudo pet!
Medarbetare på matlust

Håller med Sophey. Fästinghalsband förstår jag inte att det fortfarande finna att köpa. Allt för många djur som visat en biverkningar av dom halsbanden.

#15 Det finns andra fästinghalsband med naturliga ingredienser. Inte de som hundar får utslag, tappar pälsen av osv.

#18 Nu är det ju 7 år sedan jag hade hund så nu har jag ingen aning om var man köper dem. Jag köpte mina i vanlig djuraffär då.
#19 Om du hittar nagonting liknande igen far du garna saga till, det naturligaste man far tag pa nu ar att mata hunden med vitlok - som absolut inte ar bra, allt annat ar kemiskt baserat.
Sen kan man hitta barnstenshalsband men dessa fungerar ju inte pa alla harlag.
Medarbetare på matlust

#20 Kommer bara ihåg att det var nåt med naturliga örter och grejer. Jag testade ett vanligt fästinghalsband först och det var ju väldigt effektivt. Men i och med att vi tränade mycket vatten-arbete så fick jag reda på att det var giftigt. Ville ju inte döda all fisk i havet liksom, eller hunden.
Och av samma anledning funkade ju inte Frontline heller i och med att han badade bort det.
Då fick vi tips om detta via stället där jag höll hundkurser. Ska se om jag kan luska reda på namnet.
Det kanske inte ens finns längre, vad vet jag.

har någon testat detta på iller mot fågel loppor och liknande? detta fungerar ju på katt. så om man köper medlet för kattungar bör det ju inte skada iller.
vi har sjukt mycket fågel loppor här hemma som sprids av alla ekorrar så är sjukt mycket av dom i gräset och det gör ont när jag blir biten och har nu sett att dom älskar att bita lilla lacina =(