Uppfödare sökes
Hej! undrar om det är någon iller uppfödare som möjligtvis bor nära Värnamo, växjö, jönköping, eller i närheten?
Eller om det bara är någon som har transportmöjligheter dit. Vore tacksam för svar!
#0 Min uppfödning heter Hillbiörns och vi finns i Skövde. Det är ju inte så långt mellan Skövde och Jönköping. Dom andra städerna har jag inte så bra koll på
.
Har just nu en kull som är födda 9/8. Kika i tråden "sju bedrövelser…." där finns det lite kort.
Hillbiörns illrar finns på Facebook.

Nu kommer jag och gör ett sånt där tråkigt inlägg. Och du har säkert tänkt på det redan men iallafall:)
Illrar är jägare så har du dina sugargliders i samma rum som illern så kommer den att springa längst buren och försöka komma åt dem. Och att ha dem ute samtidigt med illern är ju inte att tänka på.
Som sagt, du har säkert tänkt på det redan. Men i och med att sugargliders har sån ruskigt stor bur så kanske den står i ett rum som även illern skulle få tillgång till.
Lycka till med sökandet:)
#3 Ojdå, det lät inte så bra. Får väl se vad TS svarar…….
#1 Jag ska kolla, skövde låter bra :)
#2 Jo men alla skrev inte vart i landet de fanns….
#3 Jo, men mina sugargliders bor hos mina föräldrar i Värnamo, då jag flyttar hemifrån imorgon till Växjö, just därför tänkte jag att jag skulle skaffa en iller så jag kan ta med mig en djurkompis när jag flyttar då mina ekorrar inte var tillåtna i min nya lägenhet och inte fåglar heller. Men illrar, hamstrar, ödlor , hund var tillåtna och av någon konstig anledning fick man inte ha katt.. Och eftersom jag har tidigare erfarenheter av illrar kändes det som ett passande djur:) Känner ju ingen i Växjö heller så kommer bli så ensamt…. och ensamheten lär ju illern ta bort ifall jag skaffar en :)

Jag har Valpar som är leveransklara imorgon

#5 Då förstår jag.
Men så jäkla taskigt, så kan de väl inte bestämma. Verkar ju jättekonstigt. Om man tänker ur förstörelse-synpunkt så borde ju en iller vara värre en burdjur.
Väldigt konstigt. Men förstår definitivt att du vill ha sällskap när du flyttar:)
#5 Det är bara att höra av sig.

Finns i Västerås och har en levarnsfärdig valp och en kull på 4v.
Raggarillern heter min uppfödning.
Kanske är för långt bort från dig men såg att jag inte skrivit in på uppfödarlistan vart jag finns :)
//Denise
#6. #9 Jag kan tyvärr inte ta emot valpar då de bör vara åtminstone 50% rumsrena så de går på låda lite då och då iallafall :/
#7 Jo jag har talat med andra som bor nära mig och de tycker det är skitdåligt, man får inte ha katt, akvarium eller fåglar, men ödlor samt hamster och iller är fullt okej. Förstår mig inte på dessa regler men tänker inte spekulera kring det så mycket heller då han blev så sur när jag tog upp det förra gången, så jag antar att jag bara får hitta på en annan lösning haha… hund går att ha men då måste man bo i specialrum. Så jag satsar nog på en iller!
#8 Har du möjligtvis någon iller som är någorlunda rumsren? :)
Jag måste säga att under mina 9 år med iller så har jag haft lika många rumsrena valpar som vuxna. En valp är ofta lättare att träna upp så den blir rumsren än en omplacering. Av 4 valpar har jag bara fått kämpa med en och den går 98% på lådan nu så ska väl inte klaga ;)
Sajtvärd på Iller.ifokus
#11 Jaha oj :o tack så mycket för informationen! kanske lika bra att skaffa en illervalp då haha :-)

#10 Har en riktigt busig hane på 1 år om det skulle vara intressantare :P
//Denise

#10 mina är rumsrena och har varit i flera veckor men du får alltid räkna med att illern först kanske inte hitta lådorna i nya bostaden beroende på hur många du har plus att den trottsar och testar dig.