[Illerkille omplaceras]
*ANNONSEN ÄR INTE LÄNGRE AKTUELL*
Totte är en viltfärgad, redig grabb från Optimus Ferret som fyllde två år i maj. Han är vaccinerad, har suprelorin-chip samt är försäkrad sex månader framåt. Oftast är det full rulle men där i mellan uppskattas knähäng.
Förutom att han är bitfri tycker han att lådan är ett bra ställe att göra sin behov på. Aktiviteter av alla dess slag får gärna avrundas med promenad. Kött och torrfoderätare men lite kräsen på godis.
Totte letar nytt kärleksfullt och aktivt hem utan andra illrar.
Han är okomplicerad så vana är inget krav men teoretisk kunskap samt att träffat iller är, alternativt att hälsa på här före flytt kan ersätta tidigare träff.
Han får med lite foder, mys och leksaker samt sitt fina promenadset.
Pris finns det inget då det är det perfekta hemmet jag är ute efter.
Har du frågor? Fråga på!
Är du intresserad? Skicka PM eller mejl (kahlbaeck@hotmail.com) där du berättar om dej själv och vad du har att erbjuda finaste Totte.
*ANNONSEN ÄR INTE LÄNGRE AKTUELL*
/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus
Är inte ute efter att jäklas, men hoppas att det blir ordenltigt informerat om detta nu då till ev nya hem, nu när ni bryter karantänen:
http://iller.ifokus.se/discussions/4ff72db088f47202f60062e9-krakningar-och-illamaende

#1 Tack för länken, hade glömt bort den lilla historien;)
Nedå självklart informeras det om möjligheten till att han är smittbärare och vad det och ev. smittan innebär, inget jag räknar med att alla vet..
Även varför jag enbart är intresserad av hem där han blir ensam iller, hela hans historia här.
Kände bara inte att någon av delarna hörde hemma i en annons då den skulle bli oändligt lång.

#2 kanon att du delar denna info till nya ägare så dom ej får för sig att åka på utställning eller träff och är ovetande =)

#3 Smittbärare och ev. smittbärare finns det så otroligt många och om alla bara var ärliga skulle det antalet troligtvis vara bra mycket lägre.
Eftersom jag senaste åren inte låtit mina illrar ha kontakt med andra "för skojs skull" med undantag för de som levt likadant vilket är väldigt få så är det ingen stor omställning och om man vill djuren väl är man ärlig om sånt här.
-----------------------------------------------------
Saken är den att jag kollat runt efter hem till honom någon vecka och de som är intressanta har redan iller, är bara så kräsen så kommer aldrig släppa honom känns det som. De som svarat på annonsen är heller inte aktuella av olika skäl..
Nu får jag dåligt samvete varje gång jag tittar på honom för han är verkligen enligt mej den perfekt illern om han bara kunde sluta spöa skiten ur dom andra..Det är så illa att jag oroar mej för allas hälsa, självklart är dom separerade delvis och helt när jag inte har full koll men min största oro är att någon tar sej förbi en avspärrning och jag kommer hem och någon igen är allvarligt skadad eller ännu hemskare tanke död.
Jag kan bara inte se att han inte ska bo kvar här även fast det inte fungerar (alls), jag fortsätter hoppas att det ger med sej..

#4 jo det är sant. förstår inte varför folk inte kan vara ärliga om en sådann allvarlig sak =(
Måste vara jobbigt att inte veta hur du ska göra. men det är bra att du är kräsen på hemmet =)

Jag har gett upp med att omplacera honom för tillfället, klarar det bara inte. Det skär i hjärtat bara jag ser meddelandesymbolen..
Vi försöker ett tag till.
Jag hoppas det lossnar för illrarna snart Veronica, så du slipper ge upp honom :(
Om inte annat kan dom väl tona ner sina slagsmål? Har du frågat dom riktigt snäll? ;)
Hälsningar Malin

#7 Det hoppas jag med, flyttar om två veckor så väntar med nya försök tills dess, ser ett litet ljus i ny miljö:)
Jag har bönat och bett på mina bara knän men självständiga som dom är tror dom att dom som vanligt vet bättre än mej;)