Benjamin Opererad
Idag fick jag äntligen samtalet jag väntat på sen i torsdags.
Nu har benjamin genom gått en operation och mår efter omständigheterna bra.
De har lyckats hitta 3 st kulor i magen. 2 lite större och en lite mindre. De trodde det var något till hörlurar. Så uj det blir dyrt om man har sånt.
Men vi får se när han får komma hem, antingen i morgon eller på söndag.
Jag säger bara 1 sak, HA DIN/DINA ILLRAR FÖRSÄKRADE!!!
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.
Guuud vad glad jag bilr!!! Vad skönt att det ordnade sig för er. Tyvärr så kostar det en del, men vad gör man inte för sina älsklingar!!
Mvh Jenny
Jo det kostar. Den här gången får jag lägga mycket pengar själv. men utan försäkring hade han fått somna in. Så jag är SÅ glad över att han lever. =)
Gud va skönt att höra! ja, en föreäkring är verkligen ett måste!!

vad härligt att det ordnade sig :) japp, försäkring är ett måste, det var tur att du hade det så han inte behövde somna in :)
lycka till :)
Jo, ja men jag kommer få lägga ut en 12000kr utöver det. Så jag är glad att jag har sparade pengar. Så det är oxå något jag tycker är viktigt. Att ha sparade pengar till såna här akuta situationer.
Så skönt att höra att han efter omständigheterna mår bra!
Sara
Nu är han äntligen hemma. Dock inte hos mig, men hos anna-carin i viskafors. Där kommer han få vara ett tag nu. Då jag åker iväg och jobbar borta nästa vecka.
Men har turen och bo i göteborg så då kommer jag och åka och hälsa på honom och de andra ur Pastellmaffian =)))
Men han var inte glad över tratten som han har på huvudet. hehe. Men bättre det än att han tar bort stygnen själv.
Hoppas få se honom i webbkameran idag =))
Hmm ja du det blev som sagt inte billigt. ca 17000 gick det på i borås. Det mesta får jag betala själv.
Men benjamin är vid livet, det är det viktiga för mig.
Åhh vad roligt att läsa! Grattis till en lyckad operation!
=)) jag är så glad. Önskar jag kunde vara hos honom nu, men jag får vänta några dagar.
Vet att han har det jättebra nu. =))
Vad skönt att höra att det gick bra. Hade du inte honom försäkrad?
Jo det skrev hon ju att hon hade, men hon fårändå betala 12000 utöver det.
#10: Jo han är försäkrad. Men den största delen av försäkringen gick åt till strömsholm där jag anser att de inte behandlade honom rätt.
Så därför får jag betala så mycket själv. Hade det varit borås direkt hade jag inte betalat så mycket.
Jag kommer nog få betala runt 12000kr för benjamin i borås. Så det blir nog runt en 14000-15000kr som det blir allt som allt med borås och strömsholm.
Har du kontaktat strömsholm ang deras felbehandling? (som ju iaf jag anser tat det var)
Nej inte än, utan jag kommer vänta tills jag har alla papper och eventuellt röntgenplåtar och visa upp. Vill ha allt svart på vitt innan jag tar tag i det hela.
Känns bättre och ha det först för de kommer inte ha så mycket och säga då. Hoppas jag.

Så skönt att höra att det gått bra för Benjamin!
Skam den som ger sig!

Jag skulle kräva pengarna tillbaka från Strömsholm där han blivit fel behandlad. Om de inte går med på det, så gå vidare med det. De får en anmärkning i alla fall. Och efter tre stycken får de stooora problem. Man ska anmäla felbehandlingar även av veterinärer. det är oerhört viktigt.
Skönt att han fått komma hem nu. Även om han inte är hemma hos dig så vet du att han är på bättringsvägen. Och det måste kännas underbart.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Det känns jättebra. Får träffa honom i morgon. Sitter nu på hotellet i göteborg och väntar på och få gå och äta mat.
Hoppas det går fort den här natten och i morgon. =))
jasså e du i göteborg? nähä? men kom hit å hälsa på vettja ;)
=)
Bor på Scandic backadal. Vet inte riktigt hur man tar sig härifrån till dig. hehe
#20 bussen grön express går heeela vägen å tar 22 minuter hihihi
ok. hmm går den ofta??
hmm bor i hisings backa och man ska åka??
tydligen skall bussen gå från Backadalsmotet, och de borde ju ligga nära hotellet tycker man? Läge a mot Mölnlycke Skogen
ok, ska bara ner och äta först.
#26 ;) det e som du vill, men känner du att du har tid och orkar hade det vart kul att ses ;)
Hur har det gått med Benjamin?
I morgon kommer benjamin få följa med mig hem. ja de andra illrarna oxå då de inte varit hemma på 2 veckor nu.
Benjamin börjar nu återhämta sig, men han har legat inne en gång till efter förra vändan. Men allt är bra nu. Så nu börjar jag våga hoppas att det ska sluta väl.
Säger som innan.
Ha din iller försäkrad.

Ohh vad skönt att höra Madde. Har tänkt massor på er.
Och ja, du har rätt man kan inte säga det för ofta. Ha din iller försäkrad.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars