Illervikt!
Här kan ni diskutera era älsklingas vikt.
Om det finns personer som inte kan skapa egna trådar så bjuder jag på den här.
// Sezierra
mina har ganska fina sommarvikter nu, albin & bilbo ligger runt 1,3-1,4 kg. Tjabo 1,5-1,6. Gimli endast 2 kg! (nu e ni impade va!) och Frodo ca 2,3 kg :)

Stiffler har gått ner 100 gram av sin vintervikt som låg på 1,5kg.

Jorm blir 10 veckor imorgon och väger 850g, han har gått upp 60g på fyra dygn, hoho :P
Aiia som snart blir 1 år (weee, stora tjejen!) har gått ner och är så nätt så nätt, lilla prinsessan. Hon väger nu 750g, och vägde som mest i vinter 808g :P
vad har ni för vågar när ni väger dom?

En vanlig hushållsvåg, som visar tre decimaler (alltså typ 1,031kg) och som mest kan väga upp till 5kg tror jag. De finns på de flesta affärer, typ coop och såna, eftersom man väger mat- och bakgrejer med dem!
Åhå, nu hittade jag den här tråden. Frenja väger nu vid 10 veckors ålder strax över 600 g. Är det för lite? Hon går upp, men jag tycker inte det är så mycket. Hon går iaf inte ner i vikt.
Hon har slutat vräka i sig kött och helt slutat äta köttfärsen så jag är lite nervös om hon går upp för lite i vikt… Men å andra sidan äter hon mer torrfoder nu än innan…

Tycker det låter normalt! Aiia är ju snart ett år och väger nu på sommaren 750g som sagt, så det låter inte för lite för Frenja.
jag ska se om min mor ha någon våg jag kan låna och väga alla tre här hemma=)

Ådi vägde innan jul 2,2 kg, och nu väger han 1,5 kg…
åhh, jag ska också väga mina såna fall:)

Vikten är väldigt individuellt. Jag har fem vuxna illrar, 3 hanar och två tjejer. Baloo väger ca 2 kg på vintern och 1,8kg på sommaren. Frasse väger ca 1,5 kg på vintern och 1,4 kg på sommaren. Stuart Little väger ca 1,3 kg på vintern och ca 1,2 på sommaren. Shanti väger ALLTID 820gr på vintern och 720gr på sommaren. Isis ca 1,1 kg på vintern och 900 gr på sommaren.
Jag är ju också uppfödare och har märkt skillnad på mina kullar när det gäller vikten också.

den lilla lilla lilla elliott väger bara 900 gr nu… han behöver fläska på sig, grabben!
H9/V9 Årsta AIK
"Hade handboll varit enkelt hade det hetat basket"
vad är dt mest vanliga på en fullvuxen hane & hona? Så att man vet nu när jag ska väga mina pälsar :)

Hane ca 1800 gr och hona ca 800-900 gr