Iller iFokus

Iller

Etiketterfodergodis
Läst 692 ggr
Gilla
0

Vegetarian o köttätare

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har en av varje. Hade rätt roligt åt Marwin o Dookie idag när jag kom hem från affären. Kassen plockades upp på köksbordet o de hjälpte ivrigt till. Dookie dök på torskfilén och Marwin… kastade sig huvudstupa över nektarinerna *s*. Marwin tycker det mesta som är riktig illermat, alltså kött, fisk, lever o sånt som man ska stoppa i sig smakar daggmask (som naturligtvis inte heller går att äta ;o) och Dookie fnyser och går på ren protest ifrån om det erbjuds någon som helst kaninföda (kaninen skulle hon inte ha något som helst problem med att slafsa i sig ;o)

De är så olika som natt o dag…o ändå som ler och långhalm. Älskar mina små Skrattande

skrollan
0

hihi, mysigt :)

dette
0

haha påminner om min kräsena göran här är det bara iller torfoder som gäller.. absolut inte kött varesej det är stekt eller rått..

ViktorMarina
0

så var det här med, men jorms livliga aptit har satt fart på aiias också :D Så hon är numera övervunnen till kycklingvingsätarna, wee :D

Gilla
0

#3 här är det typ detsamma som innan haha. Marw kaaan äta en bit kycklingvinge….kaaanske…med lite olja på ;o) men vilken aptit de andra verkar ha…bara att passa fingrarna när pirayan Dookie nalkas *s*

Måste bara säga…hon är jätteduktig på att ta fint.

JossanH
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

haha, ja dom är så olika o har såna personligheter.. sist jag fick hjälp med matkassen så snodde triton en stor gul lök! Han är inte helt som han ska tror jag… ;)

på bilden snor han en baguette från soffbordet..

Sajtvärd på Iller.ifokus

cannaydia
0

hahaha ja jag blir ju inte förvånad att Dookie dyker efter köttet :-) Här rynkade ju valparna på allt *snasck* man erbjöd dem, gurka och banan som är de vuxnas "onyttiga goidis" de får av mej kollade valparna på mig som om jag tänkte smitta dem med pestenFundersam Roliga djur de där…hihi..Men Marw följer inte med i grupptrycket då?

Gilla
0

# 6 hmm…nej det kan man väl inte säga haha. Hon glufsade torsk för glatta livet. Han krävde sin med olja på…som han slickade bort…o sen var den klar ;o) Samma är med det mesta, men nu äter han ju kött iaf…även om det bara tuggas lite på kycklingvingen så går ju EN bit ner…o annat kött är oki…bara det inte är köttfärs ;o) Hon har sådan matglädje så man bara tittar…o förundras hur mycket det kan gå i en sån liten kropp Glad

TanjaS
0

Min systers iller älskade klementiner men hon hatade att de var så sura och hade värsta konsären åt de här klementinbitarna men hon skulle äta dem ändå :0)

AlbaStiffler
0

Mina illrar har alla haft totalt olika smak, en köttätare och en fruktätare. Iofs äter köttätaren även frukt ibland, men helt andra än den andra.

Aelsklinn
0

Frenja hade värdlens aptit på kött precis när hon kom hit. Hon slukade allt! Men nu har hon blivit mer kräsen och vill t.ex. inte äta köttfärs längre. Det är bara kyckling som duger. Och så har hon börjat äta mer torrfoder. Lite som en protest tror jag: Hon får nämligen inte springa iväge med ben och kött för vi vill inte ha det i hela lägenheten, så vi försöker träna henne i att man står vid tallriken och äter köttet. Men då tittar hon surt på oss som för att säga "om jag inte får göra som jag vill kan det lika gärna kvitta!" och så går hon sin väg. Ni ger vi henne kött 2-3 gånger om dagen, men hon äter bara lite i taget.

Huvudsaken är att hon går upp i vikt! hon har gått från ca 450 g när vi fick henne till lite över 600 g för några dagar sedan. Är detta för lite viktuppgång?