sommarstuga
självklart så glömde jag att ta med kameran till kompisens sommarstuga, så tyvär blev det inga bilder på vårat äventyr.
men jag kan säga att jag har haft otroligt roligt, det har även tess och vincent. dom skuttade omkring på stenarna, grävde i jorden, plaskade omkring i vattnet.
tess verkar vara lite rädd för det nya stället. så när vincent var och doppade hela huvudet i vattnet så satt hon i mitt knä och tittade.
vi bodde i en nybyggd timmerstuga mitt på en ö, det var jättemysigt även fast vi var tvugna att gräva bort en gammal husgrund. som dom ska göra till gräsmatta sen. grillade varje dag. tittade på blixtar och regnet varje natt (så passande att det inte var tvärs om då :p)
varje natt innan vi gick o la oss så gick jag en promenad med illrarna så dom skulle sova när jag sov. det lyckades sådär, vincent krafsade på dörren och tess lekte i ett par prasslande påsar :p
men i det stora hela så lyckades vi väldigt bra med 5 dagar ifrån lägenheten, inge bajs på golvet (hade täckt alla hörn med antingen filtar eller tidningar), och mycket bus :) alla mina kompisar som inte är van med illrar var så förvånad hur sociala och snälla dom var. vi har väl gjort ett bra jobb att uppfostra dom ;)
vad kul att det var så lyckat :)

Härligt! Alltid roligt att få visa upp sina älsklingar för polarna. Kul att de gjorde ett bra intryck.

ja det var kul att dom fick ett bra intryck :)
några hade sett ett par ormar där på ön, så jag var rädd att dom skulle gräva fram den när dom var ute o lekte. men som tur va så träffade jag aldrig dom :)