Iller i en etta
Jag kommer om några veckor att flytta till en etta lägenhet. Just nu bor vi i en stor trea där Fridolf får röra sig fritt i lägenheten under bevakning annars har han ett eget avspärrat område i vårat datarum.
I den nya lägenheten finns ingen direkt möjlighet att spärra av då den är 20 kvm dvs ett enda stort rum med ett litet trinett kök i ett hörn. Är det något speciellt ur illersäkerhet man skall tänka på då illern har tillgång till en hel etta dygnet run på detta vis?
Jag har en etta på 38 kvm med 2 illrar som springer lös.. Försök att illersäkra så gott du kan och tänka på hur du möblerar så han inte tar sig upp till spisen, fönstrena osv..
Det som jag upplevt som svårt på mindre ytor är dels att illern lätt kan ta sig via soffor, bord och liknande då allt är så nära varandra, och dels att de kan bli uttråkade för att ytan är liten. Det senare får man dock avhjälpa genom hederlig aktivering. Mitt råd är att försöka att ha illrarna på hela ytan inkl badrum, du kandock behöva skruva fast gallret till golvbrunnen, det är annars en favorit att slita lös :P
Paulina
Glöm inte att säkra toalocket!!! En ren dödsfälla om dom "dyker"! :(
Pga av ytan rekommenderar jag en våningssäng :)
Eftersom man inte vet hur det är möblerat så blir det svårt att ge tips.
Kanske se över möjligheterna till "svala" ställen till lille Fridolf då det kan bli varmt i små lägenheter.
Vi har en loft säng i förådet, du ska inte åka upp till Stockholm snart ? 
Jag har funderat på loftsäng, vet inte riktigt hur jag skall möblera då två av väggarna har stora fina fönster den tredje väggen har dörrar till badrummet och garderober och den fjärde väggen är den jag isåfall har kvar att ha loftsäng mot men då har jag ingenstans att hänga tvn:S