Iller iFokus

Iller

Etiketterfodergodis
Läst 836 ggr
skrollan
0

fiskbullar

kan dom äta det, i kanske små mängder? :)

skrollan
0

PUTT

dette
0

vad är det i fiskbullar förutom fisk??

skrollan
0

i hummersås ?

skrollan
0

rå köttfärs är det bra eller dåligt?

sarae
0

nja fiskbullar skulle jag nog inte ge mer än ytterst lite nån gång ibland. så mycket tillsattser etc så det e knappt nån fisk i.

Köttfärs är ok, men det är mycket fett i så de kan bli dåliga i magen av det en stund efter. Köp i såfall mager nötfärs.

ferretgirl
0

#3# hummersåsen eller vad det nu är för smak i fiskbullarna är bara smaktillsatts. Men köper ni fiskbullar som ligger i en klar buljong så kan illern (som tycker om fisk) äta av den. Bullarna är gjorda på vita fiskar från Nordvästatlanten, Nordostatlanten och Stilla Havet (enligt innehållsdeklarationen). Mina älskar fiskbullar i hummersås, buljong och den i dillsåss.

Robinsnel
0

man kan väl ha en tanke på saltet dock… illrar är ju känsliga mot det…

Guteillern
0

#4 Köp grytbitar av nöt istället för köttfärs, illrarna behöver tuggmotståndet (tandmotionen) det hela köttet ger.

Köttfärs har lättare att fastna på tänderna och bidrar till att det bildas tandsten.

skrollan
0

tack för alla svar :)

ferretgirl
0

Ni kan göra egen fiskfärs, man maler på samma sätt som köttfärs. Sen kryddar man som man själv vill ha den. Ett bra bindmedel är ägg, antingen bara äggulan eller hela ägget som inte ska vara några problem sedan bullarna är kokta eller stekta vilket ni själv vill. Mina (dom 5-6 som gillar människo mat) får smaka fisk minst en gång/vecka (alltid vit fisk), och kanske 1-2 gånger/månad får dom smaka makrill på burk och ännu mera sälla lite lax. När det gäller kött så är det mest oxkött och kyckling dom får, även om jag har ett par av dom som älskar Findus köttfärssås Orginalet (samma som mamma, pappars alt. fnyser dom bara åt). Samma om sitter och äter frukost, och jag har t.ex saltkött eller rostbiff hemma, då SKA dom bara ha. Jag har då minst 4 av sittandes fint på rumpan och tigger bara som en iller kan tigga, och då kan man ju inte låta bli att inte ge dom en liten bit var.

dette
0

åå ni ska veta vad tråkigt det är att ha en sån kräsen iller osm jag har man kan ju inte skämma bort honnom-Skrikandes

TanjaS
0

Fiskbullar kan de vara nyttigt? Vet ju sen innan att fisk inte är de bästa för illrar..

#7 berätta de gärna för Tessie som älskar att sno ex pomes snabbt som ögat om man råka tappa en…Hon äter upp de i ett nafs….

HannaM
0

#11 jag har en rätt kräsen jag med=) du får se det från den ljusa sidan, han älskar inte massa onyttigheter och slipper få i sig sånt som inte är bra för honom,kanske ger honom ett längre liv=)

AlbaStiffler
0

Jag tror fiskbullar är rätt dåligt för illrar, de är ju rätt salta för det första, och för det andra är det väl en massa spannmål i dem, har jag för mig. Tror inte alls det är bra. I hummersåsen är det väl säkert mjölk i… eller?

dette
0

ja göran äteer inte annat en sitt foder så hans mat är det nog inget fel på..